ניתוח באנאל אבסס בחולה קרוהן

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

11/02/2007 | 10:30 | מאת: אלעד

שלום רב אני חולה קרוהן מספר שנים ללא תופעות מיוחדות מלבד טחורים ופיסורה לאחרונה הפיסורה התחילה לדמם והתחלתי טיפול במספר משחות במקביל לטיפול התפתח אנאל אבסס מאחורי הרקטום מה שהוביל לניתוח בהרדמה מלאה שבו פתחו את האבסס וחיברו לו נקז אשר היה מחובר אליו כשבוע והפריש מוגלה כל הזמן לאחר שבוע (אחרי שההפרשות פחתו במידה ניכרת) הוציאו את הנקז. נאמר לי שבגלל מחלת הקרוהן המקום מחלים בצורה גרועה מאז הוצאת הנקז עברו עוד 5 ימים שחלקם התאפיינו בהקלה בכאביםבחלקם, ובחלקם חזרו הכאבים ועלה קצת החום (עד ל - 37.7) כיום אני מרגיש פחות או יותר כמו שהרגשתי לפני הניתוח פי הטבעת מכווץ מאד , יש כאבים אך לא עזים מידי ויש הפרשות שאלתי היא האם זה מהלך תקין של ההחלמה , האם לא אמורה להיות השתפרות הדרגתית בכאבים (כרגע זה יום טוב יום רע ) ? בנוסף מה התזונה הממולצת לאחר ניתוח כזה , בעקרון הרופאים אמרו לי לאכול כל דבר אבל ההגיון שלי אומר לי שצריך לאלכול תזונה זתשמור על בטן רכה אם כך המקרה אז מה לאכול ?? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
17/02/2007 | 23:06 | מאת: מ

גם אני חולה בקרוהן שלא כל כך מתבטא בשילשולים אלא בסימפטומים בפי הטבעת. אני מצאתי תזונה שמאוד עוזרת לי להקטין את הדלקתיות בפי הטבעת: אני לא אוכלת את הדברים הבאים: סוכר לבן או חום (אבל כן אוכלת פירות טבעיים), שום דבר חלבי, לא אוכלת חריף, לא שותה אלכהול, ולא אוכלת קמח לבן (במקום זה קמח מחיטה מלאה או דגנים...ואני גם אוכלת סוגים מסוימים של פסטה), כמו כן אני לא אוכלת דברים חמוצים כמו פרות הדר או מלפפונים בחומץ וגם לא אוכלת בוטנים (לא יודעת למה דווקא הם מכל הפיצוחים עושים לי רע) אני כן אוכלת: דגים, עוף, לחם מחיטה מלאה, תפוחי אדמה, ביצים, ירקות, פירות (אבל לא פירות הדר), פירות יבשים, אורז, כוסמת , סוגים מסוימים של פסטה, סוגים מסוימים של פיצוחים ( אלא אם כן אני בדיאטה). כמובן שבקרוהן כל מקרה הוא אינדבידואלי ולא לכל אחד מתאימה אותה דיאטה אבל אני מכירה עוד מישהי עם סימפטומים בפי הטבעת שגם לה התזונה הזו ממש עזרה. התזונה הזו בעיקר מורידה את הדלקתיות באזור אבל כנראה שלא יכולה לפתור בעיה אקוטית הדורשת ניתוח או התערבות רפואית כלשהי . אבל יכול להיות שהיא תעזור לך להקטין את הסימפטומים. רק שים לב שבתזונה זו אין מוצרי חלב ולכן צריך להקפיד להשלים את הסידן בדרכים אחרות (אני אוכלת בשביל זה דגי סלמון, טחינה ומעט מוצרי סויה אבל אפשר גם עם כדורים). בכל מקרה תרגיש טוב :)

19/02/2007 | 11:12 | מאת: ד"ר עודד זמורה

אלעד שלום, ראשית התנצלותי על העיכוב במתן התשובה עקב השתתפות הכנס מקצועי בחו"ל. החלמה של אבצס פריאנאלי יכולה לקחת מספר שבועות, ובחולי קרוהן החלמה זו אכן יכולה להיות ארוכה יותר. לאחר כל ניקוז אבצס פריאנאלי יש סיכון ליצירת פיסטולה, בה הפצע החיצוני הופך לפתח המפריש באופן קבוע, ובמחלת קרוהן גם הסיכון לכך רב יותר. יחד עם זאת, אם לדעתך יש החמרה ניכרת במקום שיפור, מומלץ להבדק ללא שהיות, לוודא שלא נוצר אבצס נוסף. עדיף להבדק לחינם מאשר לפספס כשצריך. לגבי הכלכלה, אכן מבחינה רפואית אין המלצות ספציפיות, אולם כדאי להקפיד להמנע מעצירות.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה