כאבים ממושכים ברגל ותרופות

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

29/04/2008 | 08:47 | מאת: edit

שלום רב, אני סובלת מזה כמעט חמישה שבועות מכאבי תופת[ ואין זאת הגזמה] ברגל[ימין]. אחרי ביקורים אצל שישה רופאים שונים, הסכימו שלשה מהם על האבחנה- דלקת בגיד אכילס. דיאגנוזות אחרות היו- פיברומיאלגיה,וגב. טופלתי בדיקור [ המצב החמיר] , קיבלתיארטופן- לא שיפר כלל,ארקוקסיה- אלרגיה בנשימה, אטופן, בהתחלה היה שיפור ואחר כך פיתחתי אלרגיה בדרכי הנשימה. זריקת סטרואידים לפני שבועיים- אין שיפור. אני מטופלת גם בחשמל, בלייזר ובאולטרסאונד. משככי כאבים- אקמול פוקוס שלקחתי שישה ליום. נאמר לי שאקמול פוקוס הוא מסוכן ויכול לפגוע בכבד. אני אלרגית לאספירין ולפי אלרגולוג שקבע לפני 12 שנה, גם לאופטלגין. היתה לי גם תגובה חריפה לטרמדקס.. מה בכל זאת ניתן לעשות? מה אני יכולה לקחת לזמן ממושך? נאמר לי שאולי אופטלגין בטיפות יכול להיות פחות בעייתי. נא עזרתכם. אגב, התחלתי לקחת רמוטיב לפני יומיים.

לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2008 | 15:07 | מאת:

שלום רב לך עדית, ראשית כל, ברצוני להדגיש שאינני רופאה! צר לי על הכאבים שמהם את סובלת - האם את מטופלת ע"י ראומטולוג? לידיעתך, ישנם עוד משככי כאבים רבים שניתן לתת לך על מנת להקל עלייך כך שאת לא בסוף הדרך. אני יודעת שמשתמשים הרבה באופטלגין, אפילו לאחר ניתוחים בבתי החולים, מטופלים מקבלים אופטלגין מספר פעמים ביום. עם זאת, ידוע לי שאסור לקחת יותר מדי מתרופה זו בגלל שזה יכול לפגוע בכדוריות הדם הלבנות ולכן, חשוב לברר עם רופא איזה מינון את יכולה לקחת. הלוואי שזה יקל עלייך. לפעמים, שילוב של יותר מתרופה אחת יכולה להיות יעילה יותר מרק תרופה אחת. אני ממליצה לך לבחור רופא אחד מתוך הרופאים שהיית אצלם (או רופא אחר) על מנת שיהיה הרופא המטפל שלך כי אחרת, זה נראה לי מאוד מבלבל להקשיב למספר רופאים. חשוב מאוד שתדעי שטיפול בכאב הינו שונה מטיפול בהרבה מחלות אחרות - גם רופא הכאב הטוב בעולם לא בהכרח ימצא את הטיפול הנכון למטופל מסוים בפעם הראשונה או השנייה - זה עניין של ניסוי וטעייה בגלל שטיפול בכאב הינו מאוד אישי. יכולים להיות שני אנשים עם אותה בעיה בדיוק אך הם יגיבו לטיפולים שונים לגמרי ולכן, חשוב לתת לטיפול הזדמנות. האם ניסו לתת לך XEFO? זו תרופה אנטי-דלקתית אך היא שונה מהרבה מהאחרים מקבוצה זו בגלל הדרך בו היא פועלת. שמעתי ממטופלים הסובלים מבעיות דלקתיות שזה עוזר להם- לידיעתך, זו תרופה שצריכה מרשם מרופא! הרבה הצלחה....

29/04/2008 | 19:23 | מאת: דניאלה

אדית שלום רב, אני מצטערת שטינך חשה בטוב, ואיני רוצה להישמע כאילו אני מעבירה ביקורת, אולם ב-5 שבועות להיבדק על ידי 6 רופאים, לא נראה לי, ובדיעבד,זה גם הוכח לך, שזו הדרך הנכונה לטפל בבעיה. אני מבינה שכאשר יש כאב חזק קיימת ציפיה לפיתרון מהיר, וכשזה לא מושג, ישנה אכזבה, אולם, יש להבין שהעובדה שטיפול מסוים לא סייע אינה בהכרח קשורה לכך שהאבחנה שגויה או שהרופא טעה בטיפול שנתן, אלא שפעמים רבות טיפול בכאבים שונים, דורש זמן, ומצריך יותר מניסיון טיפולי יחיד. לא תמיד התרופה או הטיפול הראשון שניתן מתאים או עוזר במידה המספקת. לא נדיר שיש לנסות מס' תרופות או שילובים עד לשילוב המנצח. אבל, אם בכל כישלון, עוזבים ועוברים לרופא אחר ומתחילים מהתחלה, הסיכוי להצליח באמת, פוחת שבעתיים, שכן אחד הדברים החשובים הוא המשכיות, טיפול התמדי עם מטפל יחיד שמכיר את המהלך לכל אורכו, בעל קו מחשבה מסויים, ותוכנית עתידית. הרי המטרה היא להקל עלייך, ולא לעשות מבחן השוואתי סטטיסטי לרופאים ,מי אמר מה וכמה.כך שלסיכום, נראה לי שהדבר המרכזי הראשון שיש לעשותו הוא לבחור רופא (אחד מהשישה שכבר ראית, למשל), ולהתמיד איתו מעתה ואילך. אם באמת חושבים שהבעיה היא של דלקת בגיד אכילס, אז דווקא אורטופד מתאים יותר מאשר ראומטולוג מבחינה מקצועית. הייתי גם מתייעצת לגבי טיפול פיזיוטרפי, כגון אולטרסאונד מקומי למשל. בנושא התרופות- אז אני לא יודעת מה זה אומר "אלרגית" לאופטלגין. אם יש אלרגיה אמיתית, דהיינו, פריחה, או קוצר נשימה, או נפיחות בפנים/שפתיים/גרון ועד חלילה תחושת מחנק ירידה בלחץ דם ואיבוד הכרה ושוק בצורה הקיצונית, הרי שזה לא משנה אם זה כדור או נוזל/טיפות, ואין לקחת אופטלגין באף צורה, בשום מינון. אם לא היו תופעות כנ"ל, ולמשל ההתראה קשורה לחסר G6PD ,לאלרגיה צולבת לסולפא וכו'- אז ההגבלה יחסית. כמובן שהשאלה היא האם את לקחת בכלל אופטלגין בשנים אחרונות, ואם לקחת ולא קרה כלום, אז אין בעיה. לסוגיית המינון, אז יש להבין שאומנם האופטלגין לא מאושר במרבית מדינות אירופה וארה"ב בגלל תגובה של דיכוי לשד עצם שיכול להיות מסכן חיים-אנמיה אפלסטית, אך זה מצב נדיר ביותר. מצב זה לא תלוי במינון בהכרח, למרות שיש מגבלה של 4 גר' ליום, אך היו גם מקרים כאלו במינונים נמוכים ותקינים. לגבי האקמול פוקוס, הסיכוי לפגיעה בכבד קיים בכל אקמול ,ולא קשור ל"פוקוס" שלו, אלא לאקמול שלו. גם כאן הסיכוי תלוי במינון, אולם יש אנשים רגישים שגם במינון התקין רואים עלייה זמנית בתפקוד הכבדי, ובמיקרים נדירים, נגרם גם נזק שאינו הפיך. סה"כ לרוב אם לא עוברים שימוש של 3-4 כדורים ליממה, אין מה לדאוג (חצי מהמינון המירבי ). לגבי מה עכשיו- אז כאמור, זה הזמן לחזור לרופא ולנסות תרופות וטיפולים נוספים, תוך הידיעה, שההקלה המיוחלת אומנם תבוא, אך יש עוד להתאזר בסבלנות ובעיקר להיות עקבית ומחויבת. בהצלחה וכל טוב.