כאביי צוואר וראש

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

20/07/2007 | 18:16 | מאת: חנה

שלום. אני מבקשת עזרה. אני סובלת מאוד מכאביי צוואר שמקרין לראש.באותו צד שכואב גם הראש כואב. כשישנם כאבים בצוואר קשה אפילו לנגוע בו. עשיתי דיקור, ופיזיותרפיה אבל לא מרגישה הטבה. המון פעמים אני לוקחת אימיטרקס שזה קצת עוזר. אך אני מאוד סובלת. תודה מראש על עזרה.

לקריאה נוספת והעמקה
20/07/2007 | 19:41 | מאת: דניאלה

חנה שלום רב, לפי דברייך אני מבינה כי את מטופלת כסובלת ממיגרנות, לאור כך שאת מקבלת מידי פעם אימטרקס. לא ברור לי האם את במעקב מסודר על ידי מרפאה או מטפל כלשהו בשלב זה או האם עברת ברור לבעיה הזו? כאבים באיזור שאת מתארת יכולים לנבוע מסיבות רבות. אכן מיגרנות היא אחת מהן, ולפעמים כאב ראש עשוי להקרין לצוואר, אך ישנן סיבות רבות אחרות, וגם ההפך יכול לקרות, כלומר שבעיה באיזור הצוואר: התכווצות שרירים, בעיה בחוליות הצוואריות כגון פריצת דיסק למשל וכו'. לכן בשלב ראשון הייתי ממליצה לפנות לאורטופד להשלמת ברור של הכאב בצוואר כולל בדיקה ובמידת הצורך הפנייה לצילומים נידרשים. להקלת הכאב, עלייך להבין שעד כה נטלת כדור שהוא יעודי לכאב ראש בלבד, כך שאם הסיבה אחרת אינו יועיל. בינתיים ניתן להעזר במשככי כאב ללא צורך במירשם רופא ובמקביל לפנות ליעוץ מירפאת כאב שבטוחני שיוכלו לסייע בידך, יש טיפולים רבים שטרם ניסית, יש רק ליטול את המתאים לך, כל טוב ובהצלחה, דניאלה

22/07/2007 | 15:34 | מאת:

הי חנה, מדברייך נשמע שאינך מקבלת טיפול קבוע לכאבי הראש אלא שאת נוטלת תרופה נגד מיגרנה לעיתים, בעת התקף על בסיס מה שניתן לך בעבר... בכל אופן, אני ממליצה לך לפנות למרפאת כאבי ראש. בדרך כלל, המומחים המנהלים מרפאות מסוג זה הם נוירולוגים שהתמחו בתחום של כאבי ראש. ישנם מגוון לא קטן של תרופות לטפל בסוגים שונים של כאבי ראש אך לא בהכרח מטפלים באותה צורה בכל סוגי כאבי הראש/בסיבות שונות לכאבי ראש ועל כן, חשוב מאוד לקבל הנחיה של מומחה של ממש, על מנת שלא תקחי את הכדורים הלא נכונים או לא בצורה הנכונה. למשל, אצל אנשים שסובלים מסוגים מסוימים של כאבי ראש, נהוג לתת טיפול פרופילקטי (מניעתי) באופן קבוע ואם נדרש, תרופה ספציפית נוספת לעת ההתקפים עצמם.אך, אני לא אעזור לך אם אספר לך על הטיפולים השונים כי את צריכה את הפגישה עם המומחה, על מנת שיוכל "לתפור" לך את הטיפול הטוב ביותר עבורך. זכרי, שטיפול בכאב הינו דבר אישי שיכול לקחת זמן ועל כן, חשוב להתמיד עם הרופא ולהמשיך לנסות את מה שהוא ממליץ, תוך כדי שאת מעדכנת אותו בהשפעות. חשוב, ברגע שניתן תרופה ע"י רופא, לקחת את זה באופן שהוא ממליץ ולא רק מה שלעיתים, אנו החולים הכרוניים נוטים לעשות- לקחת תרופות כפי שזה נראה לנו נכון.... לסיכום, אאחל לך הצלחה ואם תרצי הכוונה למומחה לכאבי ראש - בשמחה!

24/07/2007 | 11:35 | מאת: חנה

למנדי לייטון שלום! תודה רבה על עזרתך. כל כאבי הראש נובעים מכאבי צוואר, אם אין כאבי צוואר לא כואב הראש. אני יודעת שיש לי בעיה בחוליות c4,5,6 כל כמה ימים הצוואר פתאום נתפס נעשה נוקשה השרירים כואבים ומיד מקרינים לראש והופכים לכאב ראש. רק תרופה אחת שעוזרת לי להתגבר על זה זה אימיטרקס. הייתי עכשיו אצל נוירולוג הוא נתן לי טיפול מונע- דפלפט. אני לוקחת פעמיים ביום אבל לא רואה שום הטבה. אני מוכנה ללכת למומחה שתמליצי לי עליו.משהו לא יותר מדי רחוק מכיוון שאני גרה ברחובות. תודה מראש חנה.