אני יוצאת מדעתי..! אפשר עזרה בבקשה..?

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

18/01/2007 | 22:30 | מאת: קורין

שלום.. קצת אחרי ראש השנה הייתי בבית חולים למשך שבועיים בגלל כאבים חזקים בעורף וכאבי ראש ובחילות... ומאז התקופה ההיא הכאבי ראש האלה חוזרים ומתקיפים אותי ככה שאני יוצאת מדעתי..!! הכאב מתחיל מהעיניים.. עובר לרכות לכאב פועם וחזק ואח"כ עובר לעורף ומתקיף מכל צידי הראש.. לא משנה איזו תנועה אני עושה עם הראש הכאב מפמפם ומתחזק..והוא לא עובר במנוחה או שינה.. הכאבים האלה חוזרים כל תקופה מסויימת.. אין מס' ימים או שעות קבוע.. זה משגע אותי ואני לא יודעת מה לעשות..! חשבתי אולי שזה קשור ללחץ אבל זה תקופה כבר די ארוכה אז אני לא ממש בטוחה שזה לחץ..אני אוכלת טוב ומשתדלת לשתות די הרבה.. אין לי קצה חוט שיכול להעיד לי על סיבה לכאבים ואני ממש רוצה להפסיק אותם..! בנוסף לכאבי הראש .. בשלב מאוחר יותר של הכאבים.. כשהם ממש חזקים יש לי גם בחילות.. כאילו עוד שנייה אני עומדת להקיא את הנשמה אבל זאת רק ההרגשה.. אם יש כאן מישהו שיוכל לתת לי תשובה או עצה או חוות דעת אני אשמח ..! וזה די דחוף.. תודה מראש.. קורין.

לקריאה נוספת והעמקה
19/01/2007 | 10:02 | מאת: דניאלה

קורין שלום, אני מצטערת לשמוע שאת לא מרגישה בטוב, ואני מבינה את הרגשת התיסכול שאת בוודאי מרגישה לנוכח הכאב המתמיד, ההפרעה שלו לתפקוד שלך והחששות שבודאי קיימים בהעדר סיבה ברורה להופעתו או דרך להפסקתו. כבני אדם אחד הדברים הקשים לרובנו להתמודד איתו הוא תחושת האי וודאות. את לא "יוצאת מדעתך", אם כי יתכן שלעיתים את מרגישה שהיגעת לאותה נקודה שבה היגיעו מים יד נפש, אך נקודות משבר יש לכל אחד, העיקר הוא לגייס את המשאבים ולהחלץ מהמקום שבו את נמצאת. לא ציינת בדברייך קורין למי פנית, אם בכלל עקב בעיה זו. האם נבדקת ע"י רופא? האם עברת ברור כלשהו? האם את מטופלת תרופתית? מכיוון שלא ציינת דבר לגבי אף אחת משאלותי אלו, אניח שהתשובות שליליות לכולן (אם כי אולי זו הנחה מוטעית). לכן, המלצתי הראשונה, היא לפנות לבדיקה ע"י נוירולוג. אומנם במרבית כאבי הראש לא ימצא מימצא ואינם מרמזים על בעיה רפואית המצריכה טיפול דחוף, אך בכל מיקרה של כאב חדש או מתגבר, מומלצת בדיקה ע"י רופא ובירור שיגרתי לשלילה של מס' בעיות רפואיות אפשריות. לאחר שזה בוצע, האפשרויות השכיחות לכאבי ראש מהסוג הזה, קיימת אבחנה מבדלת בין מיגרנות למיניהן וסוגי כאבי ראש כרונים אחרים כמו -Tension Headache .בכל מיקרה יש חשיבות למתן טיפול לאיזון הכאב בצורה טובה, דבר שניתן ע"י או נוירולוג טוב שמתמצא בכאבי ראש או במיסגרת מירפאת כאב. הייתי ממליצה במקביל לקבל תמיכה פסיכולוגית שהיא חלק בילתי נפרד מההיתמודדות עם כל מצב של כאב ממושך. כמו"כ פסיכולוג טוב יכול ללמד גם שיטות הרפייה, מדיטציה/היפנוזה עצמית וכו' שיכולות לסייע לכשעצמן בהקלת כאב והחזרת השליטה העצמית לחייך. קורין, אולי כעת הכל נראה לך בילתי אפשרי, אך את לא לבד. וכעת עשית את הצעד הראשון, אז יישר כח, דניאלה

19/01/2007 | 19:15 | מאת: קורין

דניאלה, תודה רבה על העצות שנתת לי.. בתשובה לשאלותייך.. אני לא מטופלת תרופתית.. ובשאלתי פניתי לכל מי שיש לו חוות דעת בנושא כולל מומחים לכאבים כרוניים וכו'.. ולא עשיתי ברור לגבי הכאבים אלה.. אמא שלי חשבה לפני כמה שבועות על האפשרות של מרפאת כאב.. אך באותו הזמן לא חשבתי שזה כלכך משמעותי ולכן לא הלכנו.. ולגבי טיפול פסיכולוגי.. אני עם דעה די צלולה ולא נראה לי הכרחי טיפול פסיכולוגי.. אך למרות זאת אני רוצה להפסיק את הכאבים האלה..! מקווה שעוד אנשים יוכלו לתת לי עצות.. תודה מראש. קורין.

22/01/2007 | 13:13 | מאת:

שלום רב לך, אני ממליצה לך בחום לפנות למומחה לכאבי ראש ופנים - אלו הם מומחים, בדרך כלל נוירולוגים אשר עברו התמחות בתחום של כאבי ראש. דווקא בתחום של כאבי ראש ישנם סוגי תרופות מגוונים ולפעמים זה עניין של למצוא את השילוב המנצח ולעיתים זה באמת לוקח זמן. לפעמים במקרים כמו מיגנרות קשות (ומה שאת מתארת נשמע שזה יכול להיות מגירנה אך אינני רופאה!), נותנים טיפול מניעה שיכול להיות מורכב ממספר תרופות או תרופה אחת שלוקחים באופן קבוע ואז יש תרופה אחרת שלוקחים בעת ההתקף עצמו אך בסופו של דבר, הטיפול הנכון תלוי בסוג כאבי הראש וכן הלאה. כמי שגם סובלת ממיגרנות וכאבי ראש אני יודעת עד כמה זה קשה לשאת ולעיתים אף חשים שמשתגעים מרב כאבים אך אם תגיעי למומחה הנכון, יוכלו להקל עלייך ולהביא אותך למצב שהכאבי ראש נמצאים תחת יותר שליטה. זכרי, את צריכה להגיע לרופא המתמחה בכאבי ראש/מיגרנות וכשתגיעי אליו, זכרי שלא תמיד מוצאים את השילוב הנכון באופן מיידי וצריך לנסות לפעמים מספר תרופות או מספר מינונים עד שמוצאים את התרופה שמקלה עלייך. הטיפול בכאב איננו זהה לכולם ועל כן, זה לפעמים עניין של ניסוי וטעייה, גם אם המומחה הוא הטוב בעולם. תחזיקי מעמד ותזכרי שאנחנו כולנו פה איתך! מנדי

23/01/2007 | 22:41 | מאת: קורין

תודה רבה רבה מנדי על העזרה והתמיכה.. אני בהחלט אשקול ללכת למומחה ואדבר על זה גם עם אמא שלי ועם כל הגורמים הנחוצים לכך.. תודה רבה לכולם על העידוד. רק בריאות..!!! קורין.