נורונטין -דחוף

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

29/11/2006 | 16:52 | מאת: רוחמה

שלום חברים, האם מישהו קיבל את התרופה נורונטין? איך ההשפעה? באיזה מינון? והאם היו תגובות כלשהן. תודה מראש על תשובה מהירה רוחמה

לקריאה נוספת והעמקה
29/11/2006 | 23:18 | מאת: פשוט אני

שלום רוחמה, נוירונטין , או בשמו המקורי - גבאפנטין, הוא תרופה שניתנת בד"כ לחולי אפילפסיה. היא הוכחה כתרופה שיכולה לסייע גם למי שסובלים מכאבים נוירופתיים. המינון המקובל כדי שהיא תשפיע הוא בד"כ 1800-2400 מ"ג ליום. לא מתחילים מייד עם המינון הזה. מתחילים במינונים נמוכים וחייבים להעלות בהדרגה, ואם מחליטים להפסיק - הכי חשוב הוא להפסיק בהדרגה, כי הפסקה בבת אחת עלולה לגרום להתקף כמו אפילפטי גם למי שאינו בעל אפילפסיה. הרעיון בתרופה הזו - שהיא אמורה להפחית את תחושת הזרמים (אם יש לך כאלה) ובכלל כל תופעה של כאב עצבי. תופעות לוואי: כמו כל התרופות מהסוג הזה - גורמת לעלייה במשקל במקרים רבים, גורמת לעייפות ולסחרחורות ואסור לקחת אותה בשילוב אם תרופות פסיכאטריות או עם אוקסיקונטין וחבריו, כי בחלק מהמקרים הן מבטלות אחת את השפעתה של השנייה, ובחלק מהמקרים - יוצרות תופעות לוואי נוספות ולא פשוטות (כולל השפעה בשימוש לטווח ארוך כמו פגיעה בזיכרון וכדו'). מהניסיון שלי - לי היא לא עזרה, אבל - אני יודעת שיש רבים שכן עזרה להם. זה מאוד אישי - אם המליצו לך רופאייך לקחת - כדאי לך לנסות ולגלות את ההשפעה. אה, עוד משהו שהיא עושה - בצקות ונפיחות ברגליים. כדאי פשוט להיות ערה לכל השינויים הללו, ובכלל - יכול להיות שאת בכלל לא תרגישי בשום אפקט, ומצד ני - יכול להיות שתרגישי שינויים אחרים, שאני לא כתבתי כאן, וזה בקיצור אומר - שאת צריכה להיות מאוד קשובה לגוף שלך ולתחושות שלך. כל דבר שהוא "לא רגיל" מבחינתך - דורש התייחסות ושאלה לרופא. דבר נוסף - את יכולה להקיש את המילה "נוירונטין" או "גאבאפנטין" או "גבאפנטין" בשדה החיפוש שיש בפורום שלנו, ותקבלי הרבה מאוד דיונים, שאלות ותשובות שהיו כאן בעניין הכדורים הללו, כולל התנסויות של אנשים וכו'. יוכל מאוד לסייע לך. שיהיה בהצלחה, מה שתבחרי לעשות, ורק בריאות, אני

30/11/2006 | 15:42 | מאת: דניאלה

רוחמה, שלום, הרבה מה להוסיף על תשובתה המפורטת של "פשוט אני" אין לי, רק רציתי לאמר מס' דברים לגבי הנוירונטין- מקובל להתחיל במינון של 300 מג' ועולים כל מס' ימים ב- 300 מג', עד למינון שמשיג את ההשפעה, או עד לטווח של תופעות הלוואי, כאשר המינון המירבי נע בין 2400-3600מג'. להבדיל ממה שכתבה פשוט אני, דווקא עבודות הראו ששילוב של גבפנטין עם אופיואידים, כגון אוקסיקונטין, למרות שאכן יכול להיות כרוך ביותר תופעות לוואי, בהחלט משפר את התגובה מאשר שימוש של כל אחת מהן לחוד, ואין בעיה של ביטול האפקט כי הן עובדות במנגנונים שונים לגמרי. מבחינת היעילות, אז כמו כל תרופה, זה בשיטת הניסוי והתעייה, ויש כאלו שהיא עוזרת להם ממש טוב ולפעמים אפילו במינונים נמוכים למדי, ויש כאלו שהיא לא עוזרת להם כלל, ואלו שאיפושהוא באמצע, ואם לא מנסים לא יודעים, צריך גם לזכור- שהזמן שלוקח לתרופה עד שהיא מתחילה לפעול, במיוחד אם זקוקים לעליית מינון למינון גבוה, יכול להיות מס' שבועות טובים, אז צריך אורך רוח, אז הרבה בהצלחה, וסוף שבוע מוצלח ושקט, דניאלה.

03/12/2006 | 14:05 | מאת:

הי רוחמה יקרה, אני כבר רואה שענו לך בחכמה - רק רוצה לציין מספר עובדות: 1. השם הגנרי של נוירונטין זה גאבאפנטין ובגירסה הגנרית של טבע זה כבר בסל התרופות ועל כן המחיר שאת צריכה לשלם הוא מסובסד, זאת כל עוד וכבר ניסו עלייך מספר טיפולים קודמים- דבר שאני יודעת שנעשה. חשוב שההמלצה תגיע מרופא העובד במרפאת כאב ושיציין את התרופות הקודמות שכבר נעשו. 2. אכן מחקרים חדשים יצאו לאחרונה המראים על היעילות של שילוב של גאבפנטין יחד עם אופיואידים - קראתי את המחקרים ובכנס האירופאי התלת-שנתי שהתקיים בספטמבר השנה, שמעתי מספר הרצאות וראיתי את הנתונים שהובאו לראייה. עם זאת, אין זה אומר שזה יעזור לכולם. אין תרופה שעוזרת לכולם או שאינה גורמת לחלק מן החולים תופעות לוואי שמונעות את השימוש. זהו אופי התרופות המודרניות. מה שכן, השילוב של גאבפנטין עם עוד תרופות נראה יעיל יותר משימוש לבד. העיקר - שזה יקל עלייך אם כאמור, אל תתיאייש כל עוד תוכלי להמשיך ללא תופעות לוואי קשות כי כאמור, לפעמים רק מינון גבוה מביא לשיפור.

19/12/2006 | 00:34 | מאת: אלה

שלום רוחמה אני נטלתי את התרופה הזאת במשך חודשיים.. לגבי המינון אני לא ממש זוכרת כי זה היה לפני כמה שנים. אבל מה שאני זוכרת הכי טוב: שהתרופה ממש לא עזרה לי וגם התחיל לנשור לי שיער בכמויות. חודשיים אחרי שהפסקתי ליטול השיער הפסיק לנשור.