zomera
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב; הנני חולה בסרטן שד עם גרורות לעצמות מזה 12 שנים. מספר שנים השתמשתי בתרופה "בונפוס". כעת ממליץ האונקולוג לעבור לתרופה חדשה בשם "zomera". אשמח לקבל אינפורמציה על התרופה. מודה רבקה
זומרה היא דור חדש של ביפוספונטים (אליהם שיכת גם בונפוס). זומרה יעילה מאד בטיפול נגד רמת סידן מוגברת וכן כנגד גרורות בעצמות. אין עדות ברורה בשלב זה כי זומרה טובה יותר מבונפוס. להבדיל מבונפוס שיכול להנתן הן ככדורים והן כערוי ממושך, זומרה ניתנת בערוי קצר בלבד. בארץ זומרה לא רשומה לטיפול בגרורות בעצמות, ואינה נכללת בסל הבריאות לטיפול בגרורות בעצמות. ראי פרוט רב בלינק המצורף http://www.zometa.com/pdfs/ZOMETA_bone_mets_clinical.pdf
שלום רב! לפני ארבע שנים אימי חלתה במחלת סרטן השד , עברה קריטה טיפולים כימוטרפיים והקרנות לאחרונה גילו אצלה גרורות בצלעות ובצואר. הרופא המליץ לקבל "זומרה" ( zomera) , למרות שתרופה זו בסל התרופות של קופת חולים, לא אישרו את קבלתו אלא תרופה חלופית בשם "ארידיה" . ברצוני להבין מה ההבדל בין התרופות ? האם יש עדיפות מכל סיבה שהיא לשימוש ב" זומרה" ? מדוע קופת חולים לא מאשרת את התרופה? נשמח לקבל כל עצה או הכוונה לעבור את המקרה . בברכה ותודה לכל .