גרורה מוחית
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אמי מאובחנת כחולה מזה עשרה חודשים, קיבלה 4 טיפולי כימו חזקים. היום מצאו לה גרורות במוח. שאלותי : 1) למה לצפות מבחינת הדרדרותשלה ? מהם טווחי הזמן עד ההדרדרות? האם בטוח שזה סופני? בתודה
דנה יקרה, קשה לדון על צפי הדרדרות וטווחי זמן בלי לדעת יותר פרטים. גרורות מוחיות ניתנות לטיפול יעיל בעזרת קרינה לכל המח וטיפול בעזרת סטרואידים. לאחר הטיפול ניתן להעריך תגובה רנטגנית וקלינית ולפי כך לדון בצפי עתידי. לא ברור לי איך את מגדירה את המונח סופני, אך אם כוונתך להבראה שלמה אז לצערי הסיכוי להבראה שלמה במצב זה הוא בגדר נס. אך ניתן לחיות עם המחלה עזרת טיפול סיסטמי וממוקד. היות ואין בידי את הפרטים המדויקים של מצב אמך מעבר לגרורות מוחיות קשה לי להיות יותר מדויקת. לדעתי גם דיון זה הוא מעבר למטרות הפורום הזה. בהצלחה בטיפול לאמך ד"ר בן-ברוך