שאלה לאונוקולוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בבדיקה ראשונה של הגידול במעבדה בבי"ח נכתב שHER2 +3 לאחר שביקשתי להיכנס למחקר של הרצפטין נאמר לי שבבדיקה של הDNA(בחו"ל?) של הגידול הHER2 נגטיב !? למה להאמין,ומדוע ההבדל כה דראסטי,האם לעשות בדיקה נוספת?תודה.
שחר שלום , אומנם איני אונקולוגית אך גם אצלי דברים היו גבוליים ולא ברורים לחלוטין ולכן נשלחתי לעשות בדיקת fish שהיא בדיקה פתולוגית יקרה יותר ,אינה מאושרת בד"כ ע"י קופ"ח ( נאמר כי ולעיתים גם בה התשובה אינה חד משמעית ). לבסוף בדקו את המימצאים שלי בחו"ל בכדי לראות האם אני מאימה למחקר בחו"ל ומשום שאני her2 נגטיב לא התאמתי . את בדיקת ה-fish ניתן לבצע בתה"ש יש צורך להעביר אליהם את הסליידים מהניתוח . מקווה שעזרתי . מלכה
יש בהחלט מיקרים בהם הבדיקה שמבוצעת בבית החולים (צביעה אימונוהיסטוכימית) יוצאת +3 והבדיקה המדויקת יותר (FISH) יוצאת שלילית. האמינות של בדיקת הFISH גבוהה יותר. לא נראה לי שיש צורך בבדיקה נוספת