שחלות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 34 עם סרטן שד, וחזרת המחלה 4 גרורות בעצמות הציעו לי לעבור ניתוח להוצאת השחלות האם מומלץ לעבור את הניתוח?
סוזי, נראה לי ששכחת לציין כמה פרטים חשובים בכדי שיוכלו לענות לשאלתך, כמו למשל האם הסרטן שלך היה בעל רצפטורים חיוביים לאסטרוגן ופרוגרסטרון, האם עשית בדיקה גנטית לBRCA, האם את מקבלת או קיבלת זריקות זולדקס, וגם - האם סיימת את התכנון המשפחתי (ילדים)... בברכת בריאות שלמה.
לסוזי כריתת שחלות מומלצת לנשים עם גנים חיוביים לסרטן (BRCA) .באם את לא נשאית של גנים אלו ובאם אין לך קרובות משפחה ישירות עם סרטן השחלות אינני רואה כל סיבה מדוע עלייך לעבור את כריתת השחלות. באם האונקולוג רוצה לנטרל את יצור האסטרוגן מהשחלות שלך כחלק מהטיפול הוא יכול בקלות לתת לך זריקות זלודקס. בברכה פרופסור אילן כהן