גוש בשד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר בבדיקת אולטראסונד נמצא אצלי גוש 7*7*5 בערך. במיקום: שעה 10 כלל הנראה זאת ציסטה.. אבל בגלל כלי דם לא אופייני אולי מדובר בפיברואדינומה. שאלתי: האם ציסטה יכולה להיות סרטנית? : האם כדי להוציא ציסטה נוזלית יש צורך בביוספיה או שרק על ידי שאיבה במחט מוציאים אותה וזהו, אין צלקות? בשד השני יש לי פיברואדינומה מוצקת שעליי להוציא בניתוח אחריי מעקב שבו הגוש גדל ושינה צורתו. האם בדיקת ביופסית מחט שאני אמורה לעשות בשני הגושים הנ"ל לפני שאני נכנסת לניתוח יכולה להזיק? לגרום לדימום וכו מכיוון שסביב לשני הגושים יש כלי דם גדולים? תודה רבה מראש עידית
עידית יקרה, ציסטות בשד הן ממצא שכיח ואינו מצביע על ממאירות, לעיתים נדירות יש תהליך ממאיר בתוך ציסטה, אך אלו הם מקרים מאד חריגים. ככלל אם שואבים ציסטה והיא נעלמת אחרי השאיבה לפי בדיקה באולטרסאונד חוזר אז אין צורך בביופסיה. אך אם לציסטה יש מרכיב סולידי (מוצק) הרי יש מקום לביופסיה. לעיתים יש דמם אחרי ביופסיות מחט באזור הביופסיה, דמם זה לא גורם בדרך כלל לבעיות. הביופסיה עצמה אינה גורמת לנזק. בברכת בריאות שלימה ובהצלחה ד"ר בן-ברוך