ZOMERA
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לדר. בן ברוך שלום! אני בת 49 בטופל בזומרה כשנה וחצי פעם בחודש. אבחנתי הראשונה היתה סרטן שד עם ממצא חשוד בכתף שמאל באזור הגלנואיד. לאחר בדיקת צפיפות עצם יש עדות לאוסטיאופניה קלה בירך ימין. שאלתי היא אם טיפול ממושך בזומרה לא יכול להזיק, למרות שהוא נותן לי גם מענה לבריחת סידן קלה, או שעדיף לקחת גם כדורי פוסילן שרופא המשפחה המליץ ? או ששניהם יחד זה יותר מידי מה לעשות?
לא ברור לי האם יש לך גרורות בעצמות או חשד לגרורות. בעיקרון לא אמור להיות נזק מממתן זומרה. זומרה יותר פעיל מפוסלן וכמובן שאין צורך או מקום לקחת את שניהם. אם זומרה ניתן רק לאוסטאופורוזיס אז אפשר לרדת בתכיפות המתן לפעם במספר חודשים.