שאלה לגובי - זרעי פשתן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי גובי נתקלתי במאמר על זרעי פשתן ויעילותם ברפוי סרטן. קראתי גם את מה שכתבת כאן בפורום לגבי הזרעים. שאלה אחת יש לי- צינת שזרעי הפשתן מכילים פיטואסטרוגנים, תסלח לי על הבורות, אבל עד כמה שידוע לי עלינו להמנע מפיטואסטרוגנים למינהם.מה דעתך? האם הזרעונים יעילים גם לאחר סיום הטיפולים? תודה רונית
שלום רונית א', זרעוני פשתן מכילים פיטואסטרוגנים צמחיים מסוג ליגנן. אלה הם דמויי אסטרוגנים החלשים בהרבה מהאסטרוגנים המיוצרים בגופנו. בגופנו הם חוסמים את האסטרוגנים בכך שהם מצליחים להתחבר לחיישני האסטרוגן. בדרך זו הם למעשה פועלים כאנטי-אסטרוגנים - ANTI ESTROGENS. הם למעשה עושים עבודה דומה למה שעושה הטמוכסיפן. כך הם עוזרים במניעה (או השנות) של סרטן השד. מחקר שערך Dr. Paul Goss חוקר שד מאוניברסיטת טורונטו מצא כי זרעוני פשתן טחונים מונעים ותורמים לריפוי של סרטן שד . במחקר השתתפו 50 נשים עם סרטן שד. חצי מהנשים קיבלו דברי מאפה - MUFFINS שהכילו 2 כפות פשתן, והחצי השני קיבלו MUFFINS שלא הכילו פשתן. לאחר שהגידולים הוסרו בניתוחים, נצפה כי בנשים שקיבלו פשתן, הגידולים עוכבו באופן משמעותי בהשוואה לנשים שלא קיבלו פשתן. זרעוני פשתן מכילים גם חומצות שומן בשם ALPHA LINOLENIC ACID אשר בגופנו מסונתזות ל- חומצות שומן אומגה 3 EPA ו - DHA. כידוע חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 תורמות (בין השאר) למאבק נגד מחלות כרוניות כולל סרטן כמובן.
לגובי שלום מה המינון והכמויות המומלצים להחלמתם של חולי הסרטן בשימוש בזרעי פישטן תודה מראש על תשובתך
האם זרעי הפשתן מסוכנים לשימוש לגברים בגלל הפיטו אסטרוגנים ?