בצקת בכפות הרגליים והקרסוליים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי כריתה לפני 3 שנים וטופלתי בכימוטרפיה אדרימצין וטקסול והקרנות. בנוסף אני מקבלת טמוקסיפן. בתחילת השבוע התחילו להתנפח לי הרגליים בכפות הרגליים והקרסוליים מה אני צריכה לעשות? ועל מה זה מעיד? תודה קולית
אין קשר בין טיפול מקומי (ניתוח, הקרנות) באזור בית החזה לבין נפיחות בגפיים תחתונות. תתכן תופעת לוואי של נפיחות בעיקבות טיפולים כימותרפים, גם מטמוקסיפן. הנפיחות מטמוקסיפן (אם היא מופיעה) מופיעה בד"כ בגפיים, בחומרה קלה, ובשלבים הראשונים של הטיפול (שבועות). יחד עם זאת יכולות להיות סיבות מגוונות אחרות להתפתחות של נפיחות ברגליים (למשל על רקע בעיה ורידית, לבבית או אפילו עומס החום) הייתי מציעה לך לפנות לרופא המשפחה או לרופא כלי דם. סביר שעל פי חומרת הנפיחות ובדיקות עזר אפשר יהיה להעריך את הרקע לבעיה ולהתאים טיפול.