מתכוננת לטיפול כימוטרפי ומתלבטת לגבי ניתוח

דיון מתוך פורום  סרטן השד

20/08/2015 | 17:25 | מאת: פרלה

שלום רב, אבחנה לפני שבועיים של טריפל נגטיב . אני נשאית brca1 , לפני שש שנים עברתי כריתת שחלות . עכשיו מתלבטת אם רק להוציא את הגידול או לעשות כריתה מלאה ושחזור . בגדול , אני רוצה לעשות כריתה אבל עכשיו כ"כ עסוקה עם המחלה שאולי כדאי לדחות בכמה שנים .. אשמח לשמוע מה אומרות כאלו שעברו את ההתלבטויות שלי .. גם אשמח לקבל טיפים על הכנות לטיפולי כימו (מילוי גבות , פאה - יש עוד ? ) תודה רבה !

לקריאה נוספת והעמקה
20/08/2015 | 21:53 | מאת: אנה גולדברט

פרלה היקרה שלום, אשמח להפנות את השאלה לאחד היועצים. לשם כך עליך להוסיף מידע רלוונטי נוסף כגון גיל, רקע משפחתי והטיפול אותו את מקבלת. כמו כן, אני מציעה לך לפנות לקו הטלוני של אחת מתשע בו תוכלי לשוחח עם אחת הנשים שהתמודדה עם המחלה ותוכל להשיב לך מניסיונה. את מוזמנת לפנות לטל 1800363400. כמובן שכולנו כאן איתך, נעשה כמיטב יכולתנו לעזור. אנה

21/08/2015 | 15:36 | מאת: נועה

שלום פרלה, אובחנתי לפני תשעה חודשים בגיל 48 לאחר שהרגשתי גוש בשד. עברתי ניתוח ראשון להוצאת הגידול (למפקטומי) ו-16 בלוטות. בבדיקה הפתולוגית התגלה שבשולי החלק שהוצא יש התחלה של תאים טרום סרטניים. בהתחלה מיהרתי להגיד שאכרות את כל השד כי מי יודע עד היכן התאים הטרום סרטניים מגיעים אבל ברגע האחרון החלטתי לנסות שוב למפקטומי והרמה של השד מאחר והוא כבר היה מעוות. לצערי הרב גם אחרי הניתוח השני השוליים לא היו נקיים והחלטתי לבצע כריתה ללא שיחזור מאחר והאונקולוגית אמרה שרצוי להתחיל את הכימותרפיה כמה שיותר מהר ומה שהיה לי חשוב זה להילחם במחלה ורק מאוחר יותר לחשוב על אסתטיקה. קראתי על שיטות שיחזור והבנתי שתקופת ההחלמה מהם ארוכה יותר מההחלמה מניתוח כריתה, חוץ מזה שהסיכוי לזיהומים גדול יותר כשהשחזור מתבצע במעמד הכריתה. כמובן שלאחר כריתת השד היינו בן זוגי ואני קצת בהלם ולקח קצת זמן להתרגל אבל אני בדרך כלל מנסה להיות ראציונאלית ולשקול יתרונות וחסרונות בהגיון. המראה של להיות עם שד אחד לא מלבב ומבאס שצריך ללבוש חולצות לא חשופות כדי שלא יראו את הצלקת, ויכול להיות שאעשה שחזור בעתיד, אבל קודם כל אני צריכה להרגע מכל החוויה שעברתי בתשעת החודשים שעברו. שלושה שבועות לאחר הכריתה התחלתי בטיפולים כימותרפיים. קבלתי ארבעה טיפולי AC כל שבועיים טיפול ואחר כך 12 טיפולים של טקסול. מאחר והיה לי שיער ארוך הסתפרתי קצר מאוד ממש אחרי הטיפול הראשון, וגיליתי שהרבה יותר יפה לי שיער קצר! כשראיתי שמתחיל לנשור לי השיער השארתי קוצים הכי קצרים שיש במכונה וביום אחד כשראיתי שרוב השיער נושר כשאני נוגעת בו עם יד רטובה, נכנסתי למקלחת והורדתי אותו עם היד. גם כאן המראה לא קל אבל מתרגלים כמו לכל דבר. בנוגע לפיאה, בהתחלה קבלתי פיאה מזכרון מנחם אבל הרגשתי דוסית והייתי מבואסת. בסוף נסעתי לסלון פיאות של רבקה זהבי וקניתי פיאה קצרה משיער סינטטי שנראית מצויין! הריסים והגבות נשרו אבל לא לגמרי בעיקר בחלק האחרון של הטיפול.קניתי עיפרון עדין ואני ממלאה את אזור הגבות. ועל שאריות הריסים אני שמה מסקרה.

מנהל פורום סרטן השד