ממוגרפיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 30. אחותי הגדולה (חצי אחות - ביתו של אבי) חלתה בסרטן שד דו צדדי בגיל 30. סבתי מצד אביה חלתה בסרטן הלבלב. נבדקתי בבדיקה גנטית ולא נמצאה מוטציה ידועה. למרות זאת, הוגדרתי בסיכון גבוה לחלות ונבנתה לי תוכנית מעקב הכוללת ממוגרפיה אחת לשנה. אני תוהה האם הבדיקה עצמה למשך שנים כה רבות לא מסכנת אותי? מתלבטת מה לעשות... חן
לחן שלום לא צינת את מוצאו של אביך ולא האם עשית בדיקת רצף או רק מוטציות ישראליות בדיקת מעקב שלך בגיל 30 צריכה עד גיל 40 לכלול MRI שד ומגיל 40 גם ממוגרפיה כל שנה בברכה
שלום פרופ' שניבאום, מוצאו של אבי אשכנזי ברובו (אבל סבתו היתה מספרד). נבדקו רק המוטציות השכיחות ולא נעשתה בדיקת רצף. בהמלצה של הייעוץ הגנטי הומלץ על בידקת MRI אחת לשנה וממוגרפיה אחת לשנה, אבל קופת החולים מקשה מאד לקבל את האישור ל-MRI היות וטוענת כי היות ולא נמצאה מוטציה גנטית אינני זכאית לבדיקה. בינתיים כבר עשו לי ממוגרפיה אחת (במנח אחד), אבל אני חוששת להמשיך בזה...