שאלה בנוגע לסרטן שד גרורתי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אובחנתי בחולה בסרטן השד (שמאל) עם גרורה לבלוטת הלימפה וגרורה בריאה השמאלית. תוצאת הבדיקה הגנטית שעשיתי הראו שאיני נשאית BRCA 1/2 (בדיקה במסגרת קופת החולים). גילוי הסרטן היה בחודש יולי האחרון ועליי לציין שאין לי סימפטומים כלל וכלל. האם, לדעתכם, עליי: 1. לעשות גם בדיקת ריצוף? 2. להתחיל טיפול כלשהו? 3. הצעות נוספות? אשמח לתשובות תודה לימור
שלום לימור להתחיל טיפול בסרטן שד - כמובן וללא דיחוי! לעשות ריצוף - הסיכוי למצוא מוטציה בריצוף הוא לא גדול. כדאי להתייעץ עם הגנטיקאי. הייתי ממליצה לעשות ריצוף רק אם ההערכה היא שיש סיכוי גבוה למצוא מוטציה. המשמעות של מציאת מוטציה היא בעיקר לגבי ילדיך ואחיך ואחיותייך. לגבייך ההשפעה על הטיפול תהיה מינימלית אם בכלל. בהצלחה
תודה על מהירות תשובתך. על אילו תחליפים היית מציעה כתחליף לטמוקסיפן-במידה ואשאר עם הציפרלקס? בברכה- ליאל.