המנגיומה ואדנומה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בתהליך בדיקות מיפוי וסריקות שעברתי כתוצאה מגילוי גוש בשד (שהתברר כממאיר) נאמר שיש ליבכבד המנגיומה ואדנומה. מה פרוש מונחים אלו ומהן המשמעויות של ממצאים אלו? תודה
שלום לירון, אדנומה:- אוסף תאים בעלי מנגנון בקרה עצמי המפסיקים לצמוח ואינם מתפשטים לחלקי גוף אחרים. תאים אלו עלולים לגרום להפרעה כתוצאה מלחץ שהם יוצרים על רקמות ואיברים שסביבם. גידולים שפירים מוכרים גם כ : אדנומה ( אדנו-בלוטה, (Adenoma) אפוברין (Apobrine) אדנוסיס (Adenosis) פיברואדנומה (Fibroadenoma) . המנגיומה - גידול שפיר של כלי דם. שניהם שפירים. אנו מקוות שהמידע יהיה לך לעזר. בברכה, צוות אחת מתשע