סרטן שד, חשד להימצאות תאים בדם
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. גיסתי עברה ניתוח להסרת גידול ובלוטות בצביעה. מסקנות הביופסיה לאחר הניתוח היו שהגידול הוסר נקי ללא שוליים. שהבלוטות נקיות אבל "באזור אחד יש חשד לנוכחות תאים גידוליים בתאי הדם". המלצת הרופאים המטפלים היא להיכנס לטיפול כימוטרפי מידית. ואני שואל אם אין אבחנה ברורה האם זה המסלול הנכון והמידי. הרי זה לא סוד שגם הטיפול הכימוטרפי אינו נטול בעיות ויכול בעצמו לגרום לצרות צרורות. מה דעת הרופאים בפורום על המקרה . האם יש אפשרות לנהוג אחרת במקרה כזה
לפונה שלום קשה להתייחס לשאלתך מהעדר נתונים. נראה לי שנתפסת לנתון מסוים, אך זהו נתון משני בהחלטה על טיפול כימותרפי שמושפעת גם מגודל הגידול, GRADE, קולטני הורמונים חיוביים או שליליים וביטוי HER2 . במידה שקולטני ההורמונים היו חיוביים ניתן להעריך את מידת התרומה של הכימותרפיה באמצעות בדיקת ONCOTYPE BREAST