האם גם אני נשאית?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אצל אמא שלי, המחלה התפרצה בגיל 35. היום, היא בת 56 - חיסלה בפעם השלישית את הסרטן שחזר, ובתקווה שלעד. אחרי שעברה בדיקה גנטית, התגלה שהיא לא נשאית של הגן הארור. האם זה מעיד גם עליי? במידה ואמא לא נשאית, האם גם אני לא? יש תשובה אחת ברורה? תודה לכן
שלום שי אם אימך לא נמצאה נשאית זה אומר שהיא לא נשאית של משהו שאנחנו יודעים לבדוק. זה לא שולל אפשרות שהיא נשאית של מוטציה או שינוי אחר שאנחנו כיום עדיין לא בודקים ובמקרה כזה יש סיכוי שגם לך יש, ושוב אנחנו לא יכולים לבדוק. לכן את עדיין נחשבת בסיכון גבוה, וצריכה מעקב בהתאם. מה שברור הוא שאם אימך לא נמצאה נשאית - אין טעם לבדוק אותו או את אחיך ואחיותיך - בהסתייגות אחת, אולי יש סיפור משפחתי מצד אביכם ואז צריך לשקול בדיקה בכל זאת. בהצלחה