גידול שפיר או סרטני
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור ברצוני לשאול שאלה מהו גידול שפיר ?? מה ההבדל בין גידול שפיר לגידול סרטני??
שלום רב, גידול שפיר אוסף תאים בעלי מנגנון בקרה עצמי המפסיקים לצמוח ואינם מתפשטים לחלקי גוף אחרים. תאים אלו עלולים לגרום להפרעה כתוצאה מלחץ שהם יוצרים על רקמות ואיברים שסביבם. גידולים שפירים מוכרים גם כ : אדנומה ( אדנו-בלוטה, (Adenoma) אפוברין (Apobrine) אדנוסיס (Adenosis) פיברואדנומה (Fibroadenoma) . גידול סרטני מקבץ של תאי סרטן הגדלים ומתרבים ללא שליטה, תוקפים את הרקמות השכנות לרקמה המקורית ומתפשטים לחלקים הרחוקים של הגוף ובכך יוצרים מושבות חדשות של תאי סרטן. בברכה, צוות אחת מתשע