ki67
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לשאול לגבי המשתנה הנ"ל, שאני מבינה שהוא משמש רק בסרטן שד מוקדם. אצלי הוא מאוד נמוך, פחות מ-5%, אבל הייתה אצלי מעורבות גדולה של הבלוטות ואובחנתי עם גרורות בעצמות. (רצפטורים גבוהים להורמונים, ללא הר 2) מדוע המשתנה הזה של ki67 אינו רלוונטי לחיזוי ההתקדמות של הגרורות? כלומר, אם הוא נמוך, האם זו לא יכולה להיות אינדיקציה לכך שהתהליך הגרורתי יהיה איטי יותר? לא ברור לי מדוע הוא כן אינדיקטיבי בסרטן שד מוקדם, אך אינו אינדיקטיבי בסרטן מפושט. תודה מראש.
שלום יעלה, הKi67 מעיד על קצב התפתחות התאים. הוא לא בהכרח מעיד על קצב התפתחות המחלה כאשר יש גרורות - זה תלוי בעוד הרבה משתנים - מה שגם ייתכן שהKi67 נמוך בגידול הראשוני אך אינו נמוך בגידול המשני. בנוסף זו בדיקה שתשובתה אינה מאד מדוייקת - זה תלוי בהמון משתנים - כמה זמן עד שהחומר הפתולוגי עבר עיבוד, מאיפה בגידול נלקח הדגימה ואיזה פתולוג קרא את הסלייד הפתולוגי. בברכה ד"ר שני פאלוך-שמעון