חזרה לשגרה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי ניתוח להסרת גידול מהשד לפני כ 3 חודשים ולאחריו הקרנות . ללא כימותרפיה . כיום במעקב ומטופלת בכדורים וזריקות הורמונים. אני רוצה לחזור לשגרה שלי . האם מותר לי לעשות עיסוי שבדי או איורוודה עם מריחת שמנים על כל הגוף ? מה התדירות המותרת ? האם מותר לגעת בשד המנותח עם שמן ? מה לגבי עיסוי בבית השחי ?
החזרה לשיגרה מבורכת. עיסוי שוודי וגם שמנים מותרים. אם המטרה הרגעה ופינוק - לבריאות, אם המטרה הקלה על כאבים או הגבלה בתנועה - עדיף בשלב זה להתייעץ עם הרופא על פיזיותרפיה. לגבי עיסוי לשד המנותח והאזור המוקרן - בעדינות ובתנאי שהעור התאושש, לגבי בית השחי - לא ציינת אם, ובמה טופלת בבית השחי, אם היתה הוצאת בלוטות או הקרנה שלהן, כדאי לטפל ביד בעיסוי עדין בלבד עם משיכות מכף היד לכיוון המרכז , או פשוט לוותר על איזור זה. אם הוצאה רק בלוטת הזקיף , ללא הקרנות לבית השחי - אין בעיה לשרותך איריס