טיפול ברלוקסיפן לסרטן שד גרורתי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני חצי שנה אובחנה אצלי גרורה בחוליה לאחר 7 שנים של רמיסיה מסרטן השד לא קיבלתי טמוקסיפן. במשך השנים (רצפטורים חיוביים) לפני שנה התחלתי להשתמש ברלוקסיפן בגלל דלדול העצם. לאחר גילוי הגרורה האונקולוג בקש להמשיך ברלוקסיפן. מה דעת הרופא בפורום??
שלום אור, רלוקסיפן הוא לא טיפול מקובל לסרטן שד גרורתי מאחר והתרופה עדיין לא הוכיחה את עצמה במחקרים קליניים במצב זה. יש סיבה להאמין כי בעתיד יסתבר כי אינה נופלת מטמוקסיפן אך כרגע אין הוכחות מספקות לכך ולכן כדאי להעדיף את התרופות המקובלות אשר עברו את מסלול ההוכחה והרישום הנדרשים. כדאי להוסיף גם ביספוספונט כמו ארדיה או זומרה או בונאט הן כטיפול כנגד המחלה הגרורתית בעצמות והן, כאפקט נילווה, כטיפול באוסטיאופורוזיס.