סרטן השד וטופו
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
סרטן השד עם גרורות בכבד - האם מותר לאכול טופו? האם מותר לאכול סויה בצורה אחרת? האם הפיטואסרוגנים עלולים להזיק?
שלום לך אנר, נושא השפעות צריכת סויה עורר חילוקי דעות רציניים בקרב מדענים ברחבי העולם. מחד גיסא יש הטוענים כי לשימוש בסוייה יש השפעות מניעתיות ובעוד אחרים טוענים כי צריכת סוייה יכולה להזיק. הועדה שמונתה עלידי משרד הבריאות לפני כשנה לבדוק את נושא צריכת הסויה ומוצריה, פרסמה את מסקנותיה. בשל דיווחים סותרים על ההשפעות השונות של סויה ומוצריה על גידולים סרטניים התקשתה הועדה להגיע להמלצות מעשיות לחולות סרטן שד או לנשים הנמצאות בסיכון לחלות בה. אי לכך ממליצה הועדה לנשים אלו להיוועץ ברופא המטפל בהן לפני שהן שוקלות להתחיל לצרוך מוצרים מבוססי סויה. באם תעזרי במנוע החיפוש של הפורום, תוכלי למצוא התייחסות רבה לנושא זה. בברכה, אנה גולדברט
אנר שלום, בתור חולה שאוהבת טופו, זה ממש לא בריא לנו, מגביר צמיחה, הורמונים וכו' לפני שבועיים בקבוצת תמיחה שלנו ,היה מפגש עם דיאתנית, היא טוענת לאחר שאלה שלי -שאפשר לאכול טופו - אחת לחודש. בקיצור זה לא בריא לנו. טלי.
ישנם הרבה מאכלים אחרים פרט לטופו, עדיף להישמר מאלו שעומדים בסימן שאלה.