אוסטאונקרוסיס
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לרופאים אני מטופלת בארדיה מזה כשנתיים וחצי עקב סרטן השד עם גרורות בעצמות. לאחרונה התפתחו לי דלקות חניכיים חמורות מאוד, ונאמר לי שיש קשר בין התרופה להרס בחניכיים. משיטוטי באינטרנט הבנתי שיש תופעה הקרוייה osteonecrosis. איך אפשר להבחין בין סתם דלקת לתופעה? מהם הסימפטומים? תודה ליליהבן
הבעייה לא שכיחה אך קשה ומאובחנת ומטופלת על ידי רופאי פה ולסת. המחלה מתבטאת בכאב, פגיעה בחניכיים ובשיניים
אני מציאה לך לפנות למרפאת פה ולסת בבית החולים בו את מטופלת. אני סבלתי מתופעת לואי בשל כימותרפיה שקיבלתי ורק על ידי ביופסה בתוך הפה - בחיך - התאפשר לגלות מה בדיוק המחלה ולהתאים לכך תרופה. אגב, לפעמים זה גורם גם לפצעים על השפתיים. אך אל דאגה - זה עובר בעזרת הטיפול המתאים.