סרטן שד והשמנה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני אחרי למפקטומי, בלוטות לא נגועות. כעת אני חודשיים אחר הכימוטרפיה (AC כפול 6 ), באמצע ההקרנות ועד עתה שמנתי 7 ק"ג. אני לוקחת טמוקסיפן כחודשיים ומטופלת גם בזולדקס. אני פשוט מיואשת מההשמנה ולא יודעת למה לשייך אותה- מה עוד צפוי לי והאם זה יפסק מאליו? תודה
תיננית יקרה, אכן השמנה בזמן טיפול כימי משלים היא אחת הבעיות המטרידות מאד. בדרך כלל מדובר ב 5-10 ק"ג. הסיבות להשמנה הן רבות, בינהן אכילה מוגברת עקב בחילות בזמן הטיפול, ירידה בפעילות גופנית בזמן הטיפולים, שינוי בקצב בחילוף החומרים בגוף עקב הטיפולים, כניסה לבלות מוקדמת עקב הטיפולים ועוד. בדרך כלל ההשמנה מתאזנת, ואז בהחלט ניתן להכנס למסלול של אכילה מבוקרת עם פעילות גופנית בכדי לחזור למשקל הקודם. בברכת בריאות שלימה ד"ר בן ברוך