רמיסיה וסטטיסטיקה - שאלה לד"ר עברון
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בסיבוב שני של סרטן שד(גרורות בכבד ובעצמות) הגעתי, לאחר שנה של טיפולים, למצב של רמיסיה. נאמר לי, שכדי לשמור על התוצאות, אצטרך להמשיך את הטיפול הכימותראפי. שאלותי: מבחינה סטטיסטית כמה זמן יכולה להמשך הרמיסיה? האם רמיסיה זו הפוגה זמנית או אולי כבד נקי יכול להעיד על ריפוי? כמה זמן אפשר לקחת כימו' בלי לגרום לצרות אחרות, או להישנות המחלה עקב כימו' ובדיקות הדמייה חוזרות? רב תודות על התייחסות מהירה לשאלותי.
ככלל, רמיסיה היא בדרך כלל זמנית ונמדדת בחודשים עד שנים- זה מאוד וריאבילי, אולם לכללים יש יוצאים מהכלל, וכשמושגת רמיסיה מלאה (כבד נקי) זה מעיד על תגובה מאוד טובה לטיפול. לגבי משך הטיפול, זה שוב תלוי בסוג הכימוטרפיה, בחולה ובתופעות הלוואי שנגרמות. קשה לנבא.