גרורות במח - שאלה לד"ר בן ברוך
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. אצל אימי התגלו גרורות במח (הסרטן החל לפני 10 שנים בשד, התפתח לגרורות בעצמות, וכעת התגלו גרורות גם במח). הומלץ לה טיפול קרינתי למוח. האם ניתן לטפל בדרכים אחרות? האם ניתן להזריק כימותרפיה בניקור מותני? מהן אפשרויות הטיפול? תודה על תשובתך, הבת המודאגת.
הטיפול המקובל והיעיל ביותר בגרורות מוחיות הוא טיפול קרינתי. מתן כמוטרפיה לנוזל השדרה ניתן לפעמים כאשר יש גרורות בקרומי המח, אך אינו יעיל בגרורות מוחיות. כדאי לטפל! גרורות מוחיות שאינן מטופלות יכולות לגרום לנזק נוירולוגי (שיתוק, הפרעה בדיבור או ראיה ). לא תמיד הנזק הוא הפיך אם לא מטפלים בזמן בהצלחה