רפלקסולוגיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם מותר לקבל טיפול ברפלקסולוגיה עבור הרגעה שיש סרטן השד (עם גרורות בעמוד השדרה)? אם כן, אפשר גם בתקופה שעוברים טיפולים כימוטרפיים? אני הבנתי שזה לא מומלץ כי זה יכול "לאורר" גם את תאי הסרטן? אם רקפלקסולוגיה מאוררת את התאים ה"רעים" , אז לפי ההגיון כל סוג של מסג' (אפילו ה - lymph drainage שאני עושה עבור הלימפדימה) יכול לאורר את התאים האלו. יש לכם מידע מדויק בענין הזה? תודה.
דנה שלום, אין לי מידע מדויק על אוורור תאים בזמן רפלקסולוגיה, אני לא משוכנעת שקים מידע כזה. אני לא רואה בעיה לגבי טיפולי רפלקסולוגיה אצל חולי סרטן. הנקודה היחידה עליה הייתי כן מקפידה היא המנעות מלחץ על אזורים עם גרורות - לדוגמא עמוד שדרה כפי שציינת- בברכה ד"ר בן-ברוך