נגישות
נגישות

מערכת השתן - תגובה לכימוטרפיה

דיון מתוך פורום  סרטן השד

09/12/2017 | 06:38 | מאת: פגועה

אחרי 12 טיפולי טקסול + קרבופלטין ולפני טיפולי אדיאמצין + ציטוקסן האם תתכן פגיעה אנטומית במערכת השתן, בצורה כזו שהטלת השתן מתפזרת כמו ממטרה ולא יוצאת בזרם ישר ? זוהי פגיעה קשה באיכות החיים מעבר לכל הפגיעות הקשות והנלוות למחלה זו . האם זה ישתפר לאחר הפסקת הכימוטרפיה או שזה ישאר לעד ומה יש לעשות כדי לפתור זאת ? 

לקריאה נוספת והעמקה

אני לא חושבת שיש קשר בין הדברים. כימוצרפיה לא גורמת לבעיות אנטומיות. ממליצה לפנות לאורו-גינקולוג (רופא נשים שמתמחה בבעיות של רצפת אגן ומערכת השתן) לבדיקה, ולפי הממצאים להתייעץ עם האונקולוג המטפל לגבי ההמשך

10/12/2017 | 13:00 | מאת: ליאנה

למה השתן מתפזר כמו ממטרה? יש לזה הסבר: לנשים יש שערות באיזור הערווה כולל סביב פתח השתן. השערות עוזרות למקד את זרם השתן ואז הוא יוצא כפס אחד. בעקבות הכימותרפיה נושרות כל השערות באיזור, ולכן כאשר השתן יוצא הוא מתפזר כמו ממטרה. הוכחה לכך? גם אשה שמסירה שיערות מאיזור הערווה סובלת מבעיה דומה. כאשר תסיימי טיפולים ויצמח שיער תיפטר הבעיה! בינתיים רפדי בנייר טואלט את מושב האסלה ושבי.

מנהל פורום סרטן השד