מוטציה בגן brca אצל גברים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני נשא brca1 ורציתי לדעת האם יש צורך במעקב כלשהו כמו אצל כירורג שד לדוגמא או שאפשר להתעלם ולהמשיך בחיי בלי לייחס לזה חשיבות?
בגדול אפשר די להמשיך בחייך. אחרי גיל 40 מומלץ להיפגש עם כירורג כדי שיראה לך איך עושים בדיקה עצמית מדי כמה שבועות-חודשים ויתרשם אם יש צורך לעשות בדיקות כמו ממוגרפיה (יש גברים שעושים להם). תזכור שהסיכון האבסולוטי הוא פחות מ-5%, אז הכל בפרופורציות. כמו כן, יש סיכון מעט מוגבר לסרטן ערמונית וספק גם לבלב (תלוי בסיפור המשפחתי). לגבי ערמונית אפשר להתייעץ עם אורולוג, לגבי לבלב אין ממש המלצות ברורות איך לעקוב, אבל אם יש במשפחה, כדאי להתייעץ עם רופא גסטרו. וכמובן שיש לזה השלכה לגבי הבנות / אחיות שלך. מאמינה שהוסבר לך במהלך ייעוץ גנטי