טמוקסיפן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
1. האם טמוקסיפן מגדיל את הסיכוי לסרטן רירית הרחם? 2. האם צריך לקחת אותו במהלך ההקרנות או רק לאחריהן? במקרה המדובר נעשה ניתוח כריתה חלקי להוצאת גידול 2 ס"מ ולאחריו טיפולים כימוטרפיים 4 ac ו 4 טקסול. כרגע עומדים לפני הקרנות.
טאמוקסיפן, אחרי שנים של נטילתו, מעלה במקצת את הסיכון לסרטן רירית הרחם. מהצד השני - התועלת שלו בהפחתת הסיכון להישנות הסרטן עולה בהרבה על הסיכון הנ"ל. עדיף להתחיל את הטיפול בטאמוקסיפן עם סיום הטיפול הכימי ובלי קשר להקרנות, שהתור איליהן לרוב ארוך. אבל אפשר גם לאחר ההקרנות. אם הומלץ לך טאמוקסיפן, משמע הגידול שהיה לך רגיש לתרופה זו, ואז חשיבותה לא פחותה מזו של הכימותרפיה , אולי ההפך. רוב הנוטלות טאמוקסיפן אינן סובלות כמעט או בכלל מתופעות לוואי, והתועלת, כאמור, רבה!! אז למה ההתלבטות..