HPV

דיון מתוך פורום  קונדילומה, HPV, נגיף הפפילומה, צוואר הרחם, קולפוסקופיה וקוניזציה

26/04/2007 | 19:21 | מאת: ע

יש לי HPV. נדבקתי מחבר שלי לשעבר שנדבק לפני עשר שנים בערך והרופא אמר לו שלאחר הטיפול הוא לא מדבק יותר, כך שהוא לא היה מודע לנשאות. הופיעה לי קונדילומה אחת מעל הדגדגן אותה הסרתי אצל רופא עור. השבוא עברתי קולפונסקופיה ובדיקת פאפ ואני מחכה לתוצאות. אני מרגישה שהושארתי באוויר, כל רופא אמר לי משהו אחר. מומחה לצוואר הרחם אמר לי שהזנים שגורמים ליבלות אינם גורמים לסרטן, כך שאם הופיעה יבלת בהכרח (כמעט) לא יהיה לי סרטן צוואר הרחם. האם זה נכון? הזנים שגורמים ליבלות אינם מסרטנים? מה בעצם עושים בדיוק בבדיקות שעברתי? אני יודעת שבבדיקת פאפ לוקחים דגימת רקמה לבדוק שאין תאים סרטניים ושהקולפונסקופיה זו בדיקה שבה מוחדרת מצלמה לנרתיק. תוצאות הפולונסקופיה הן מיידיות? כעת לאחר הבדיקה אני יכולה להיות בטוחה שאין לי קונדילומות פנימיות? הרופא רואה את זה בזמן הבדיקה? שמעתי שיש חיסון שעדיין לא הגיע לארץ. האם הוא פעיל או סביל? הוא יוכל לעזור לי או שהוא רק למניעה? מלבד ביצוע בדיקת פאפ פעם בשנה, ומלבד הקונדילומות שעלולות לשוב ולהופיע מפעם לפעם ישנן תופעות נוספות שאני עלולה לסבול מהן? תודה מראש... ע

לקריאה נוספת והעמקה

האם זה נכון שהזנים שגורמים ליבלות אינם מסרטנים? זה נכון בכ 97%. מה בעצם עושים בדיוק בבדיקות שעברתי? בדיקת פאפ בודקת שינויים בתאים מתים שנשרו. בדיקת קולפוסקופיה בודקת שנויים צורניים ברקמה למשל לשם זיהוי שינויים של סרטן, טרום סרטן, קונדילומה ועוד. תוצאות הפולונסקופיה הן מיידיות? כן כעת לאחר הבדיקה אני יכולה להיות בטוחה שאין לי קונדילומות פנימיות? הם נבדקו הנרתיק, הצואר, הפות, גבעת הערווה, פי הטבעת המפשעות והפה? האם הוא פעיל או סביל? הוא פעיל ע"י גרימת יצירת נוגדנים כנגד מעטפות של הנגיפים. הוא יוכל לעזור לי או שהוא רק למניעה? לאידוע בינתיים אם הוא רק למניעה או גם לטיפול. מלבד ביצוע בדיקת פאפ פעם בשנה, ומלבד הקונדילומות שעלולות לשוב ולהופיע מפעם לפעם ישנן תופעות נוספות שאני עלולה לסבול מהן? השאלה כללית מדי.

20/06/2007 | 20:38 | מאת: עינת

ע"י איזה טיפול ניתן להחלים מקונדילומה? האם רק עושים בדיקות פאפ וPCR פעם בחצי שנה ומקווים לטוב או שישנו טיפול מוכר? אצל איזה רופא מקבלים את הטיפול? מספיק גניקולוג או שעדיף מומחה צוואר הרחם? האם ניתן להדביק ביחסי מין מלאים עם קונדום לאחר בדיקות בהן הוכח כי אין קונדילומות חיצוניות או פנימיות כלל? אם כן מהם אחוזי ההדבקה? הבנתי שללא קונדום כלל אחוזי ההדבקה מגיעים ל25% אני חיילת ולכן טיפול אצל רופא קבוע הוא בעייתי מאחר והרופאים בצבא מתחלפים. הסבר לי את תהליך הטיפול ואם עדיף לי רופא קבוע אבקש הפנייה לבי"ח שם אוכל לחזור לאותו הרופא. תודה.

מנהל פורום קונדילומה, HPV, נגיף הפפילומה, צוואר הרחם, קולפוסקופיה וקוניזציה