חשש לאיידס

דיון מתוך פורום  קונדילומה, HPV, נגיף הפפילומה, צוואר הרחם, קולפוסקופיה וקוניזציה

25/01/2007 | 23:12 | מאת: שרה

שלום, אתמול הכרתי מישהו בפאב, והעניינים התגלגלו, הגענו אליי הביתה וגילינו שאין לנו קונדום. לא קיימתי יחסי מין מזדמנים מעולם, וגם הפעם היו אקטים מיניים ללא חדירה (אני ביצעתי בו מין אוראלי, והוא החדיר לי אצבעות). בסוף האקט הוא גמר ותחילת הנוזל נשפך בפי ובלעתי את הנוזל. אך רק את תחילת נוזל הזרע, לא את כולו. לא הייתה חדירה לאיבר המין, לא וגינלית ולא אנאלית, אך במשך כל האקט איבר המין שלו היה קרוב לשפתיים החיצוניות של הואגינה שלי, נגע לא נגע בשפתיים, ובעור שבין חור הוגינה והחור האחורי. הבנאדם אומר שאין לו מחלות, ושהוא תמיד משתמש בקונדום, הפעם שנינו נסחפנו אבל גם לא עד כדי חדירה לא מוגנת (=הוא לא חדר כי לא היה קונדום). האם אני צריכה להיבדק נגד איידס? האם ביצוע בדיקה נגד איידס בימים הקרובים תועיל, ביודעי על קיום "תקופת החלון"? כיצד אפשר להבחין בתסמיני המחלה? רק באמצעות היבדקות? מה הסיכויים להידבקותי באיידס, לדעתך, לאור ההתנהגות המינית המאוד בטוחה שלי, עד כה, עד מקרה זה? ובהנחה שמקרים כאלו של מין כמעט מלא רק ללא חדירה, וללא קונדום, לא יחזרו בעתיד? אני מודה לך מאוד על התשובה, ומתפללת לטוב. שרה

לקריאה נוספת והעמקה
26/01/2007 | 04:13 | מאת: ירון, מבין המון

שלום שרה, אני לא רופא, אך להלן התשובות: 1. הסיכוי להידבקות קיים, אך הוא אינו גדול. הסבר: כמות הנשאים בארץ איננה גדולה. אם בן זוגך אינו בקבוצת סיכון (הומוסקסואלים, נרקומנים, ולהבדיל - יוצאי אתיופיה), הסיכון שהוא נשא הוא נמוך למדי. בנוסף, הסיכוי להידבק באיידס במגע מיני מלא (לא מוגן) עם נשא איידס מוערך ב 1:1000. כך שאפילו אם הבחור נשא (והסיכוי לכך קטן ממילא), עדיין הסיכון שנדבקת הוא נמוך. בנוסף, איידס יכול לעבור במגע אוראלי, אבל הסיכויים לכך קטנים יותר מאשר במגע וגינאלי. שורה תחתונה: אין צורך להיכנס להיסטריה, משום שהסיכוי שנדבקת הוא קטן. עם זאת, מומלץ להיבדק, כדי להסיר חששות. בדיקת איידס סטנדרטית (ובחינם) צריכה להיעשות שלושה חודשים לאחר המגע הלא מוגן (זה הזמן שלוקח לגוף לייצר מספיק נוגדנים, כדי שיהיה ניתן לזהותם בבדיקה). מומלץ בחום לא לקיים שום מגע בלתי מוגן (אוראלי, וגינאלי או אנאלי) אלא במסגרת קשר מונוגמי שנמשך לפחות 3 חודשים, ולאחר שנעשו כל הבדיקות. איידס היא המחלה הנוראה ביותר, אבל יש מחלות אחרות שיכולות להיות מועברות, ואף אחת מהן איננה סימפטית.

רק בדיקת איידס תיתן תשובה לשאלותייך. ניתן לעשות בדיקת קומבו שמשקפת מצב עד שבועיים לפני.

30/01/2007 | 13:11 | מאת: מיכאלה

שלום, התחרמנתי עם מישהו שהכרתי לפני יומיים, אבל לא הייתה חדירה. היה מגע קל של הפין בשני החורים אך מיד הופסק ללא חדירת הפין. האם מהמגע של נוזל הזרע שלו שאני לא בטוחה שהיה לו PRECOME עם הנוזל שלי יש מצב להידבקות באיידס? האם יש סיכוי סביר שנדבקתי באיידס? האם יש עליי לעשות את בדיקת הקומבו שהזכרת בהודעה אחרת? האם עליי לקחת את התרופה המונעת למשך חודש?

מנהל פורום קונדילומה, HPV, נגיף הפפילומה, צוואר הרחם, קולפוסקופיה וקוניזציה