המחזור כבר בפתח.....

דיון מתוך פורום  פוריות חברתי - תמיכה

02/03/2013 | 12:13 | מאת: שמחה ג.

בנות יקרות, אני רוצה לשתף ולהתייעץ. אני אחרי החזרה של 3 עוברים. אני בת 45 עוד כ-3 חודשים. התחתנתי בגיל 41 בערך. בגיל 42+ התחלנו טיפולים. עשינו שתי הזרעות שכשלו, בהפריה הראשונה (הייתי אצל איתי בר חוה) נקלטתי אך אחרי 6 שבועות העובר הפסיק להתפתח. עברתי הפלה עם כדורים. עשיתי הפסקה של איזה 3 חודשים ואז בהפריה השנייה עם כל ההורמונים התפתח זקיק אחד בלבד, שאבו, הפרו והחזירו עובר - שלא נקלט. מחזור שלישי עשינו על הזקיק הטבעי אבל.. במקום לעבור שאיבה עשינו הזרעה כי ראו באולטרסאונד שהיה ביוץ (למרות האוביטרל.. ואז הרופא לא נתן לקחת צטרוטייד). כמה ספרתי עד עכשיו? סך הכל שתי החזרות. ואז היה ייאוש ומצב לא פשוט בזוגיות והפסקנו הכל. ניסינו טבעי בעזרת מישהי שנותנת המלצות לתוספות מזון ומזונות למיניהם וגם ובעיקר עושה מעקב זקיקים. בשלב מסוים נקלטתי טבעי! (לפני כמעט שנה) יום אחרי הבדיקת דם שהראתה הריון - זה כבר נפל. אבל! זה נתן תקווה והמשכנו עוד איזה 3 חודשים בטבעי... ואז חזרנו לטיפולים - בנובמבר 2012. הפריה ראשונה היתה עם תמיכה בזקיק טבעי (כדי לא לפספס את החודש) - החזרנו עובר - לא נקלט! זה היה אצל דר' זיידמן. במקביל עשיתי מעבר לקופת חולים מכבי בשביל רופא שחברה המליצה עליו (דר' אריאל הורביץ). יצא הגורל ויום השאיבה נפל על יום המעבר לקופה ולא היה אישור לשאיבה. אם 8 (!!) זקיקים בתוכי, הכי הרבה שהגוף פיתח עד עכשיו בטיפולים, עשינו רק הזרעה - לא קרה כלום. ועכשיו אנחנו בטיפול הנוסף שבו התפתחו 5 זקיקים, שאבו אותם , הופרו 4, החזירו 3. ושוב מרגישה את המחזור מתקרב..... הקטע הוא ככה - עד גיל 45 מבצעים טיפולים לאישה עם הביציות שלה. כן יש לי נסיון שרואה שיכולה להיקלט. אבל - זה צריך להצליח ולהיקלט שוב ולהחזיק. נראה לי שהמעבר למכבי לא ממש לטובתי כי עכשיו הם מקפידים על 45 יום הפרש בין טיפול לטיפול, מה שלא היה קודם. יש לנו 3 עוברים מוקפאים מטיפול ראשון לפני כשנתיים ועוד עובר אחד מוקפא מטיפול אחרון! כשעשינו את ההזרעה אצל זיידמן אחרי שלא היה אישור לשאיבה, זיידמן אמר שבגיל שלי מחזירים גם 4 עוברים. במעמד ההחזרה עם דר' הורביץ בטיפול האחרון, הוא לא שאל בכלל, פשוט החליט שמחזירים 3 ורק וידא שזה בסדר מבחינתנו. ועכשיו קראתי בסיפור של דורה שהצליחה בטיפול שבו החזירו 5 עוברים!! אז מה הסיפור עם זה באמת? בגיל שלי באמת אפשר להחזיר יותר מ-3 עוברים? ובכלל מה כדאי לעשות עכשיו אם יש לנו רק סה"כ 4 עוברים מוקפאים, נכון לעכשיו לפחות. יש מצב שנצליח לעשות עוד טיפול וממנו יהיו עוד מוקפאים... איך הכי טוב לנצל את הזמן שנשאר לנו לטיפולים עם הביציות שלי???? תודה יקרות!!

לקריאה נוספת והעמקה
02/03/2013 | 13:26 | מאת: ורד

ממליצה על תוסף מזון בשם Q10 מעל 100 מ"ג ליום (בצורה הנוזלית- לא המוצקה). אומרים שזה מאוד משפר את איכות הביציות. חפשי מאמרים בנושא באינטרנט. כמו כן, יש הורמון שנותנים לנשים מבוגרות -DHEA, וגם זה מגדיל את כמות ואיכות הביציות. בטח ד"ר זיידמן יודע עליו. בררי על כך.

02/03/2013 | 17:27 | מאת: שמחה ג.

קראתי פחות או יותר על ההורמון DHEA, לפי מה שהבנתי דרושים כמה חודשים לקחת את זה בשביל שזה יעשה את ההשפעה. אני חוששת שאין לי את הזמן הזה..... (עד גיל 45). בקשר לתוסף מזון Q10 - תודה! אני אקרא על זה באמת. הרבה תודה.

03/03/2013 | 11:33 | מאת: קרן

קודם כל, כולי תקווה שאולי-אולי את טועה והמחזור עדיין לא בפתח? אבל בהנחה שכן, באמת שנשאר לך מעט מאוד זמן ועלייך לנצל אותו כמיטב יכולתך לטיפולי הפריה שעוד יאשרו לך. למיטב ידיעתי, אם יש לך עוברים מוקפאים ידרשו ממך להחזיר אותם לפני שיאשרו עוד שאיבה - בכל גיל, ובכל קופת חולים. לא הבנתי אם נשארו לך שלושה או ארבעה, אבל לשאלתך: בהחלט מחזירים ארבעה עוברים בגילך (וגם בגיל צעיר יותר), ובוודאי כאשר מדובר במוקפאים שסיכוייהם מעט מופחתים משל עוברים טריים. ואגב, אם חלקם בני כמה שנים זה רק לטובתך, כי זה אומר שהם מביציות של גיל 42-43, לא של גיל 45, ובגילאים האלה זה משמעותי. לכן לדעתי את צריכה לדבר עם הרופא שלך על ההכנה הכי מהירה שאפשר לעשות למחזור מוקפאים, ואם חו"ח הוא ייכשל, לעשות מיד אחר כך מחזור IVF רגיל, ולקוות לטוב. לא נשמע לי, לצערי, שתוכלי להספיק יותר מכך. מחזיקה לך אצבעות מכל הלב &&&&

03/03/2013 | 12:27 | מאת: שמחה

בקשר למחזור.... יש כבר הפרשות חומות. ובעיקר - פשוט לא מרגישה שנקלטתי ושאני בהריון. בקשר לעוברים מוקפאים שיש לנו. אז שלושה מהם הם באמת מגיל 42 והרביעי מהטיפול האחרון. כשהתחלתי את הטיפולי הפריה אצל בר חוה אז הוא המליץ לשמור את העוברים המוקפאים לילד שני... שהם מגיל צעיר יותר. אבל.... כנראה שבאמת נצטרך עכשיו לנסות איתם. כבר הבנתי שרופא פרטי פשוט לא רושם בדוח של הקופת חולים שיש מוקפאים.... ואז הם כן מאשרים IVF מלא. עכשיו עשיתי טיפול אצל רופא משפחה שהסכים לא לרשום על המוקפאים מפעם אבל אמר שאם יהיו מוקפאים מהטיפול שהוא עושה לי הוא יהיה חייב לרשום שיש מוקפאים. ובאמת אז מחייבים קודם להחזיר אותם. הרופא הזה שעכשיו הייתי אצלו זרק ככה ב"חצי פה" שיש בנות שממשיכות קצת אחרי גיל 45... ואצלי בכל מקרה המחזורים הם קצרים הרבה פעמים, של 25 יום.. כך שאי אפשר לדעת אולי אפילו אצליח גבולית לעשות עוד שני IVF. מה זה נקרא "הכנה למחזור מוקפאים"? עכשיו אני מרגישה שהמחזור שלי עוד לא מגיע בגלל שעוד לוקחת את התמיכה (קרינון). בעיקרון יום שלישי הקרוב יהיה יום 12 להחזרה ואז אעשה בדיקת דם. בהנחה שאני מרגישה נכון ואין הריון, אפסיק עם הקרינון בתקווה שיגיע מהר הווסת, פעם קודמת לקח אני חושבת כמעט שבוע אחרי שהפסקתי עם הקרינון עד שהוא הגיע... ומה הפרוצדורה של החזרת עוברים? עוד לא עשיתי את זה עד עכשיו. מתי מחזירים? בזמן הביוץ? תודה ותודה על המחשבה להצלחה !

03/03/2013 | 13:08 | מאת: ורד

אם נשארו לך עוברים מוקפאים, ולא יאשרו לך שאיבה כמו שקרן אומרת, שווה לך לשלם באופן פרטי על טיפול אחד בב"ח, כדי לא לפספס הזדמנות אחרונה לעשות שאיבה נוספת ולהביא ילד מהביציות שלך. את העוברים המוקפאים תוכלי לנצל אח"כ. קחי בחשבון שאם חלילה תצטרכי אח"כ תרומת ביציות, זה ממילא יעלה לך המון כסף, אז שווה לך לממן טיפול אחד באופן פרטי.

מנהל פורום פוריות חברתי - תמיכה