תחושת איבוד משמעות

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

01/06/2013 | 16:23 | מאת: ארול

אני נער מתבגר, בארון...לאחרונה אני מרגיש שללא משיכה לנשים, אין כל משמעות לדברים אחרים שאני עושה, או לשאיפות שבעבר היו לי. אני מרגיש שהדברים מהם נהניתי ובהם עסקתי-מוסיקה, כתיבה, למידה... תפלים, כעת כשאני מכיר במשיכתי לגברים באופן אבסולוטי. האם נתקלת בעבר במקרים כאלה? תחושת ייאוש וריקנות אופפת אותי, ומקשה עליי התנהלות יום יומית כבעבר..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ארול, אני מכיר מקרים כאלה ובהם קיים צורך דחוף לפנות לטיפול פסיכולוגי. ראשית, עצם תחושת הסוד הנורא שאתה נושא עמך, ועוד בגיל ההתבגרות, שהיא התקופה הקשה ביותר מבחינה התפתחותית, גורמת מצוקה רבה שעלולה להחמיר. שנית, הזיקה שאתה מרגיש בין כל תחומי חייך, לרבות כאלה שהסבו לך הנאה, לבין הנטייה המינית היא דבר שבהחלט ניתן לטיפול והיא מזיקה לך ביותר. פנה בהקדם לטיפול פסיכולוגי, אם זה דרך יועצת ביה"ס, פנייה להורים (אינך חייב לדבר איתם ישירות על הנטייה המינית, אם זה קשה לך כרגע, אלא להסתפק בתיאור התחושות הקשות ללא ציון הסיבה), "דלת פתוחה" הקיימת בכל עיר ובה העזרה לבני נוער אנונימית וארגון הנוער הגאה. בהמשך, ייתכן שהשתייכות לקבוצה של ארגון זה תעזור לך מאוד כי קבוצת בני הגיל חשובה מאוד בגיל ההתבגרות, ובני גילך שאתה מכיר היא סטרייטית. אשמח לשמוע מה מכל אלה עשית ואיך הוא עלה. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

08/06/2013 | 20:57 | מאת: ארול

שלום. רציתי לעדכן אותך שאכן באופן אינטרנטי התחלתי לשאול שאלות וליצור אינטראקציה בפורומים של הקהילה הגאה, ביניהם גם של ארגון הנוער הגאה עליו המלצת. אני מתמודד טוב יותר כעת, אך מרגיש כי עצם ההומוסקסואליות שלי מציב אותי בעמדה שתחסום לי כיוונים בעתיד. למה הכוונה? כהומוסקסואל בארץ, תהליך הבאת ילד הוא יקר באופן בלתי נסבל לפי מה שהספקתי לקרוא ברשת. קשה לי מאוד המחשבה שבעתידי לא יהיה לי ילד ביולוגי, קשה מאוד. לכן, אני מניח שלא אוכל לבחור במקצוע שהצלחה כלכלית גבוהה בו לא בטוחה, כדי לממן בעתיד תהליך פונדקאות. זהו קונפליקט שמאוד מקשה עליי, שכן אני מרגיש שמעבר לנטיה מינית, ההומוסקסואליות כובלת אותי לכסף וחומריות לשארית חיי, ולא ניתנת לי אפשרות בחירה מלאה לגבי מסלול חיי. האם אתה מכיר אנשים שהתמודדו עם קונפליקט שכזה? איך הם פעלו?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים