לאן הולכים חיי?

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

25/01/2013 | 22:11 | מאת: יוסי

שלום, אני בן 25 והייתה לי חברה 6 שנים. שבשנה האחרונה הרגשתי שיש לי פנטזיות מיניות על גברים יותר מבעבר (ואף פעם לא התנסתי). תמיד חשתי משיכה למין הגברי אך היא לא הייתה חזקה כמו בתקופה האחרונה. הודעתי לחברה שלי על הדבר כי הייתי בטוח שאני הומו ושאנחנו לא צריכים להיות ביחד. הייתי ביעוץ פסיכולוגי במשך 8 חודשים שהרגשתי שלא צלח יצאתי עם יותר שאלות מאשר תשובות. חשבתי שאני אוכל להמשיך להיות בקשר בטוח אבל כל יום קמתי על צד אחד. יום אחד כן אני אוהב אותה אני נמשך אליה והכל בסדר ויום אחר מחשבות על גברים שאומרות לי שאני לא אוהב נשים ולהישאר איתה זה לא אמור להיות. בראש שלי הסתובבו מחשבות שאולי עם גברים המשיכה תהיה שונה (יותר חזקה), שזה יהיה משום שאולי יהיה לי יותר טוב ומסיבות אלה ומהסיבה הברורה שכרגע אני לא יכול להתחייב לקשר מחייב נפרדנו. ובזמן הזה אמרתי שאני הולך עד הסוף עם ההומאיות שלי ומנסה וניסיתי ודיי התאכזבתי כי כל המשיכה הענקית שחשבתי שתיהיה לא היתה (נמשכתי כמו שאני נמשך לבנות) לא הרגשתי הנאה יותר גדולה. אבל מצד שני זה היה לי מאוד טבעי. ואני חושב על זה שאם ישאלו אותי למי אתה נמשך התשובה כנראה תהיה לחברה שלי ולגברים. שאני רואה את חברה שלי בתקופה הזאת אני מתחרמן רק מנשיקה ומגע איתה. ואני מתוסכל כי מצד אחד אני לא רוצה לפספס את אהבת חיי ומצד שני אני מפחד שאם אני יחזור אליה הפנטזיות והמחשבות שאומרות לי שבצד השני יותר טוב. יגרמו לי תסכול ולא יאפשרו לי לחיות את חיי כבנאדם מאושר. אשמח לחוות דעתך על הנושא, על איזה צעדים כדי לי לעשות להמשך? האם אפשר להתמודד בקשר זוגי עם אישה עם מחשבות כאלה? או פשוט לוותר (מה שמאוד אני לא רוצה כי אני מאוד אוהב אותה)?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יוסי, אצל ביסקסואלים רבים המשיכה לנשים ממוקדת בבת זוגם ומלווה קשר רגשי עמוק ואילו המשיכה לגברים היא מינית בלבד ואינה ממוקדת בגבר אחד.כמו הרבה ביסקסואלים, לפחות בשלב שהחלטת להיפרד מבת זוגך, המצוקה נבעה מהקושי להכיל את שתי המשיכות בעת ובעונה אחת, וזו לדעתי צריכה להיות המטרה בטיפול. המשיכה לגברים אינה פוגעת במשיכה לנשים. באופן כללי, ממש לא הייתי מציע לך לעזוב את הקשר עם חברתך, משום שלא עוזבים סוס מנצח: http://www.shrink-friendly.co.il/?p=187 העובדה שקיימת ברקע גם משיכה מינית לגברים היא עובדה שצריך להתמודד איתה כמו עם משיכתם של סטרייטים לנשים אחרות בצד המשיכה לנשותיהם. יש כאלה המקיימים יחסי מין מחוץ לנישואין, יש כאלה שמשאירים את המשיכה הזו בפנטזיה, יש המוצאי לה פורקן בסרטים פורנוגרפיים וכו', איש-איש לפי צרכיו ומערכת הערכים שלו. להערכתי, הרגשת יותר "טבעי" ביחסים עם גברים משום שהיה מדובר במין נטו ולא כחלק ממערכת יחסים - ובעולם של יצרים ודחפים בלבד (בין עם נשים ובין עם גברים), אנשים מרגישים "טבעיים" יותר. המלצתי לך לשמור על מה שיש ולפנות לטיפול במטרה למזג את שתי המשיכות, לראותן כלגיטימיות ואינן פוגעות זו בזו וזאת ע"י הגמשת ערכיך בקשר לגבריות, לנשיות ואולי גם לתחומים אחרים. לפי ניסיוני, נשותיהם של ביסקסואלים מרגישות שיש להן חבר אמיתי ולא רק בעל לעומת אטימות מסוימת שהן חשות מגברים סטרייטים לחלוטין. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

30/01/2013 | 00:50 | מאת: ניס

הלוואי שהנשים היו מבינות אותנו הגברים שמאד רגישים ומאד אוהבים אבל יש להם איזושהי משיכה לבני המין השני וזה לא מוריד מהאהבה שלנו לאישה שאיתה אנו חיים. אני פעמיים שיתפתי וקיבלתי את הכאפה לפנים. מאז אני לא מצליח להיכנס לאף קשר זוגי עם אשה למרות שאני מאד רוצה ומסביב זה מאד לחוץ שאין לך קשר רציני ואתה כבר לא ילד

31/01/2013 | 00:50 | מאת: יוסי

תודה על התיחסותך. אם ניכנס ליותר פרטים. המחשבות שהיו לי בתוך הקשר הם שיש אדיאל מסוים שגבר סטרייטי כל הזמן נמשך לבחורה שלו וכל הזמן רוצה סקס וזה לא בסדר להרגיש משיכה בעקבות מגע כי גם הומו מוחלט יכול לחוש משיכה. ובעקבות מחשבות אלה נבע עוד יותר תסכול. לאחר הפרידה שאלתי חבר סטרייטי איך הוא מרגיש עם החברה שלו, וגיליתי שלא כל הזמן בא לו, ושהוא צריך מגע כדי להתחרמן והגילוי הכי מרעיש היה שאני קיימתי יותר סקס ממנו. אבל יש בי פחד עמוק ובלתי נשלט לחזור לקשר כי אני מפחד שיום אחד אני יבין שהמשיכה הזאת היא לא אמיתית בגלל האידאל שנתפס ושכל הקשר שבניתי יפול שוב. וכרגע אני חש תסכול עז אני כ"כ אוהב אותה אבל אני רוצה להיות בטוח בקשר. אשמח לתגובתך בעניין. תודה.

29/01/2013 | 16:41 | מאת: יוסי

תודה על התיחסותך. בנוסף לזה מציק לי שאני רואה את חברה שלי וזה לא עושה לי כלום ברוב הפעמים, רק אחרי שיש מגע ונשיקות אני מתעורר מינית. משום מה יש לי מחשבה שגבר סטרייטי שיראה בחורה ערומה כל הזמן יחוש גירוי כל הזמן ירצה סקס. אבל בשיחות עם חברים טובים סטרייטים בקשר ארוך הם מסבירים לי שהמציאות לא כזאת, ושהם צריכים על מנת להתגרות מגע, נשיקה ואפילו יצא שאני מקיים יותר סקס ממנו. יש לי פחד שהמשיכה לא תחזיק מעמד כי היא יותר רגשית ושהיא לא כמו שהיא אמורה להיות. ושאיך זה שאני נמשך רק אליה ואל גברים. אני מפחד שאולי בעתיד אני אגלה שאני רק הומו ושאני לא אמור להיות איתה.

03/02/2013 | 14:33 | מאת: בעילום שם

יוסי יקר, אלה החיים. . . . יש משפט חכם שאומר "אדם צריך לדעת ייסורים,בושה,ואת מה שיוכל לבקש אך לעולם לא לקבל". לדעתי אתה-האמתי זו הבחירה שלך בלב. ולכל אחד יש קושי מסוים בחיים. התופעה הזאת שגברים ונשים בגיל 30-40 פתאום שמים לב שהם נמשכים בעיקר לבני מינם שכיחה. יש גם דו מיניים שיכולים להימשך מאוד לגברים אך יעדיפו לאוהב יותר נשים. דעתי האישית היא במקרה של דו שככל שפחות התעסקו במחשבות מיניות ככה יוכלו להתרכז יותר באהבה שלהם. אך יש מקרים שהדו לגמרי לגמרי נמשך מינית אך ורק לגברים ומלבד להתנשק אתם נמשך לכל דבר לזכרים.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים