משיכה מינית, והטרדה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

25/03/2012 | 20:57 | מאת: יוסי

רציתי לדעת: א) אני בן 19, לומד בישיבה (בגלל המשפחה, למרות שמצד עצמי אינני אוחז כל-כך באמונה הדתית, אבל אני אוהב ללמוד ויש לי מה לעשות שם), ואני נמשך לבחור אחד בלבד מתוך שישים בני כיתתי, ומאתיים תלמידי הישיבה. אני מאונן עם תמונתו, ומפנטז עליו (בעיקר על חיבוקים ונשיקות, מגע גופני חזק וכו', ולעיתים רחוקות על חדירה, שהאמת שאינני יודע כל-כך על משמעותה, כי אף פעם לא התנסיתי) ויש לי רצון חזק לראות את גופו בעירום. אמנם, יש לי גם "תלות" מסויימת בו, וחשוב לי מאוד היחס ממנו. כמו"כ: אני יכול להרגיש תחושה נעימה גם ממגע והחזקת יד למספר בחורים נוספים או ילדים חמודים, שנראים טוב וכיו"ב - אבל לא חושב כלל על יותר מזה. האם זה אומר שאני ביסקסואל (שכן אני נמשך גם לנשים)? ב) ועיקר: לפני יום הלכתי עם חבר של אחי לטיול והוא התחיל לעשות לי מסאז' ברגליים, ומאוחר יותר העלה את ידו לכיוון איבר המין שלי. בתחילה הרגשתי חוסר נוחות, ולא ידעתי מה לעשות. לא הבנתי כל-כך מה הוא רוצה. לאט לאט הוא החל לגעת לי באזור זה מעל הבגדים. ואז כאשר הבנתי את רצונו, חשבתי שאולי זה הזדמנות לתת לעצמי ריגוש מיני. ואז הוא שאל אותי אם זה נעים לי. אני גמגמתי משהו, שזה לא משנה לי. משהו כזה. ואז הוא הכניס את היד. אחרי מספר שניות הרגשתי ממש לא נוח, ותפסתי את עצמי ורמזתי לו שיפסיק. מאז יש לי תחושה רעה מאוד, ובלבול. כל הזמן עולות לי מחשבות מתוך המעמד הזה. מה עלי לעשות בנידון? (כמו"כ מאז זה הוריד לי את החשק לצפות בתמונות אירוטיות, כפי שנהגתי לעשות עד כה).

לקריאה נוספת והעמקה
26/03/2012 | 12:30 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום יוסי, אתה עדיין נמצא בגיל ההתבגרות שבו ההורמונים סוערים והבלבול רב אצל כל בני גילך. נכון לשלב זה המשיכה לנשים וגם לגברים הופכת אותך לביסקסואל בהגדרה, אך אין בכך כדי לנבא דבר באשר להתפתחותך בעתיד. התאהבות ומשיכה מינית אל בנים אחרים בגיל ההתבגרות, ועוד יותר מכך בתנאי פנימייה/ישיבה, היא שכיחה מאוד, אלא שמטבע הדברים זה לא מסוג הדברים שמשתפים בהם חברים סטרייטים. חבר של אחיך נגע בנקודה רגישה ונענית לו באופן חלקי, אך עדיין היוזמה שלו באה לך בהפתעה ולכן יש כאן בהחלט אלמנטים של הטרדה מינית, כפי שהגדרת בצדק. סביר מאוד שאירוע כזה, שבמידה רבה נכפה עליך, יפחית את החשק לבנים באופן זמני, אך לא הייתי אומר שהוא ישנה את התמונה בטווח הארוך. המלצתי לך לתת לזמן לעשות את שלו, לחכות, לראות את מי אתה פוגש בשנים הקרובות, בנים, בנות, שני המינים , איזה קשרים מיניים ורגשיים אתה יוצר עם בני ובנות שני המגדרים והתשובה תבוא מהחיים עצמם. נסה להימנע מהסקת מסקנות מרחיקות לכת. העובדה שאינך מחזיק באמונה דתית תהפוך את ההתמודדות לקלה הרבה יותר מאשר התמודדות של בחור מאמין שהפנים בצורה עמוקה את צווי הדת. גם העובדה שאתה אוהב ללמוד מעודדת ותעזור לך לבנות את הדימוי העצמי שלך ולעדן את דחיפך המיניים. נסה להשקיע בזה ולתת למיניות שלך להתנהל במקביל ועם מה שפחות לחץ. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

26/03/2012 | 14:04 | מאת: יוסי

אני מודה לך על תשובה. אבל אבקש אם תוכל לחדד לי את הדברים: א) האם אכן המשיכה המינית לבן ישיבתי - היא זו שיוצרת את רגשות התלות הנפשית, המחשבות האובססיביות עליו, או שאין קשר בין הדברים? ב) מה עלי לעשות בנידון? איך אני מפחית את הרגשות הללו שמפריעים לי מאוד, כי כאשר הוא לא מתייחס אלי כהוגן ובחיבה - זה גורם לי עצבות רבה. מה אפשר לעשות? ג) האירוע עם החבר של אחי, הותיר בי טעם מאוד לא טוב - האם עלי לעשות משהו בנידון? האם זה לא יפגע בתקפוד המיני שלי להבא (וכפי שציינתי שאני מרגיש דחיה קצת מנושא זה)? או שמא התחושה זו תחלוף עם הזמן, והכל על מקומו יעבור בשלום?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים