ילד בן 5 ?!

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

23/04/2011 | 00:31 | מאת: דודה מודאגת

בדרך כלל ילד שמח מאוד חביב ופתוח ולא מסתיר שום התנהגות מכל מה שאני מספרת להלן : הילד מאז פורים הקודם, מתחפש רק לנשים- כולל פאה, עקבים וכו,) הוריו הוציאו מן הבית את כל זה. בחנות נעלים הוא מודד כל נעל עקב שמונחת ליד הלקוחה - נכנסתי לחדר ומצאתיו רוקד מול המראה כשר גבו אליה ומנעמע את עכוזו. בחופשה הילדים שחקו מורה ותלמידים וכש ה"מורה" קראה בשמות הילדים לשם נוכחות הוא שינה את שמו לשם של ילדה. לפני מס' ימים אימו ביקשה שיבחר מתנה עבור האפיקומן שמצא ואכן בחר מתנה: חצאית נייר. האקט האחרון והמקרה עם שינוי השם מעלים בי מחשבות ודאגה לא לגורלו אלא לעובדה שאינני יודעת לעייץ על דרך התנהגותנו המבוגרים כלפיו. אביו אנטי כל הסיפור הזה וזה עלול להוביל לתגובות לא נעימות שלא לומר לא טובות. הוא נולד תיאום לאחות (כלומר הוא בן היא בת) אני אודה על הנחייה בעניין ואם יש דרך לבדוק זאת לעומק בכבוד רב.

לקריאה נוספת והעמקה
27/04/2011 | 14:38 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום לדודה המודאגת, קראתי בעיון את פנייתך והדאגה שלי מכוונת פחות לאפשרות שמא ההתנהגות שאת מתארת מנבאת הומוסקסואליות בעתיד, אלא הרבה יותר מיחס ההורים, ובמיוחד יחסו של האב, לתופעה. ממחקרים שהשוו את סיפורי החיים של הומוסקסואלים לאלה של הטרוסקסואלים בוגרים נמצא שהתנהגות הפיכת-מגדר לא זו בלבד שהיא שכיחה הרבה יותר בעברם של ההומוסקסואלים שנבדקו, אלא שלא הייתה קיימת כלל בילדותם של ההטרוסקסואלים הבוגרים. זהו אמנם ניבוי רטרוספקטיבי (מההווה אל העבר ולא מההווה אל העתיד), אך הוא בהחלט שיטתי ומופיע גם במחקרים שונים על תחביבים ומקצועות של הומוסקסואלים לעומת הטרוסקסואלים הן בילדותם והן בבגרותם. המסר הוא שלמרות שאין ודאות שהילד יתפתח כהומוסקסואל, אך יש בהחלט להיערך לאפשרות כזו. היערכות זו מחייבת תמיכה רבה מאוד מצד שני ההורים, כולל קבלה מוחלטת של ההתנהגות הפיכת המגדר, שאינה ניתנת לשינוי. מדיווחי מתבגרים הומוסקסואלים אנו למדים על כך שריחוק מהאב וניסיונות להפוך אותם "גבריים" יותר הגבירו במידה ניכרת את הקשיים שהומוסקסואלים נאלצים להתמודד איתם מאוחר יותר. במילים אחרות, הבית צריך להוות "חוף מבטחים", מקום בטוח שממנו אפשר לצאת אל ההתמודדות הלא-פשוטה ואליו ניתן לחזור ממנה ולקבל תמיכה ונחמה - ולא ביקורת ותביעה לשנות את הבלתי ניתן לשינוי. אנו אכן עדים להתנהגות הפיכת מגדר כבר בגיל חמש! המלצתי היא דווקא לאפשר לילד מקום לבטא את זהותו הנשית, אך להבהיר לו חד-משמעית ולהציב בעניין הזה גבולות ברורים, שבשלב זה "מותר" לו לעשות זאת רק בדל"ת אמות של חדרו או ביתו, משום שמחוץ לבית הדבר עלול לעורר תגובות שליליות. משימה זו אינה פשוטה כלל ועיקר ומחייבת שינוי עמדות מאוד בסיסי מצד ההורים. אינני יודע איך כדודה תוכלי להיכנס לתמונה כמי שלא מתערבת יותר מדיי. אחת הדרכים, גם היא עלולה לעורר תחושה של פולשנות לתא המשפחתי, היא להפנות את ההורים לתשובתי זו. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

27/04/2011 | 14:55 | מאת: בעילום שם

בעצם אפשר לומר שישנם הרבה הומוסקסואלים שבילדותם בחרו והיזדהו עם נשיותם, ולאחר שיצאו לעולם בלית ברירה ומתוך כוח ההרגל עברו להיות יותר במגדר הגברי, למרות שבמקור מוחם נוטה להיות יותר במגדר הנשי?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים