מהו פדופיל?

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

12/06/2010 | 14:15 | מאת: מילי

שלום, אנו זוג נשוי בשנות השלושים לחיינו, מגדלים ילד בן שנתיים וחצי וילדה בת שנה וחצי. אני חברה טובה של בן זוגי ומכירה אותו היטב. בעלי אדם נורמטיבי, מהנדס, עובד כל יום עד אחר הצהרים, מגיע הביתה, עוזר יפה עם הילדים ואדם מאוד חיוני וחיובי בעל המון תחביבים. בין היתר הוא צורך פורנו באינטרנט. בתדירות של חצי שעה ביום הוא פורש לו עם המחשב לבדו. אני יודעת וזה לא סוד ביננו שהוא אוהב מין אנאלי, ומחיטוט במחשבו ראיתי שרוב התמונות (הוא מחפש בפורומים תמונות, הוא לא משתתף כלל בצ'אטים אלא מחפש תמונות ויזואליות) הן תמונות של סקס אנאלי עם נשים. מצאתי גם קישור לאתר פדופילי כלשהו, והוא ככל הנראה חיפש תמונות של ילדות, לא נערות, ולא כאלה שלא ברור מה גילן, אלא נדמה שהוא חיפש תמונות של ילדות. לפני מס' שנים, ראיתי בין המוני התמונות שלו גם מספר תמונות של ילדות. נבהלתי ונלחצתי והתעמתתי איתו והוא אמר לי שזה מתוך סקרנות וצורך "כיבוש" אופייני לגברים, וכל פעם הוא מנסה להגיע עוד קצתמ למקום "אסור" שכזה. חשוב לציין שהוא נמשך לנשים, לא מחפש ילדים וכאדם אין לי ספק שהוא לעולם לא יפגע בילד או בכל אדם. יש טאבו חברתי מאד קשה על הענין הזה ואני מבינה ומזדעזעת מהרעיון בעצמי. האם בעלי הוא פדופיל? האם אפשר לשנות זאת? אני מכירה אותו כבר 15 שנה. לפני עידן האינטרנט הוא החזיק חוברות פורנו רגילות, ומאז שיש הכל ברשת אני חוששת שהחשיפה והריגוש שבחיפוש "הוציאו" ממנו כיוונים של משיכה גם לילדות. איך מטפלים במצבים כאלה? קשה לי להאמין שנפוצץ את זה והוא ילך לטיפפול כי הוא יכחיש ויגיד שאני עושה מזה משהו הרבה יותר גדול ממה שזה באמת.

לקריאה נוספת והעמקה
12/06/2010 | 16:01 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום מילי, אם אין כל סכנה שבעלך יממש את משיכתו לקטינות, אין כל טעם וצורך לטפל במשיכתו. את המשיכה עצמה (כל משיכה באשר היא) לא ניתן לעקור. ניתן לדכא את הדחף המיני באמצעים תרופתיים, אך דיכוי כזה הוא חסר כיוון ואז הוא לא יוכל לתפקד איתך וניתן לפתח טכניקות של שליטה עצמית באמצעים התנהגותיים, אך זאת רק כאשר יש חשש ממימוש המשיכה, דהיינו, שהאדם יאבד שליטה על יצריו. אין כל דרך פסיכולוגית או אחרת לשנות את המשיכה. כך שאם אין סכנה למימוש, וכך אני נוטה להבין מדברייך, לא הייתי פותח כלל את העניין וסומך על המצפון והגבולות הפנימיים של בעלך. אגב, הלחץ החברתי פועל בשני הכיוונים. יש אכן טאבו על העניין, אך מצד שני, גיל הדוגמניות (לא שחקניות הפורנו) הולך ויורד, כמו גם משקלן - וזה בהחלט מפתה גברים. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

12/06/2010 | 18:17 | מאת: מילי

אולי אני צריכה טיפול, כי המחשבה מרתיעה אותי מינית ואני עסוקה בלנסות להבין מה עובר לו בראש. אחרי הכל הוא החבר הכי טוב שלי כבר המון שנים. אני בעצם צריכה לחפש דרכים לחיות עם זה? האם נסיון להגביל את הצריכה הפורנוגרפית בכלל יכול להוריד אצלו את סף הגירוי וכך הוא "יסתפק" במה שהיה מגרה אותו לפני עידן האינטרנט ?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים