הסבר למעשי

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

30/01/2010 | 15:17 | מאת: יוגב שם בדוי

היי גידי(: אני חייב לך הסבר למעשי. לפני שנה למדתי בירושלים ובשעות המאוחרות של הלילה בעודי מצ'וטת בצ'טת צעיר אלמוני רצה מאוד להיפגש איתי, היה סוער וגשום ובחניה של המעונות אותו צעיר הספיק גם לעשות תאונה, אחר כך נפגשנו שכבנו, ואחרי 10 דקות נפרדנו. . . אותה סיטואציה חוזרת על עצמה במצבים שונים אצל הרבה אנשים. פסתי את הראש ואמרתי לעצמי ש-"זה מגוחך בשביל כמה שניות של דידוג בפלג הגוף התחתון וכמה קצרים מענגים בראש היה שווה לאותו הבחור לעשות את הדרך עד אלי, הרי בחיים הוא לא היה מגיע עד אלי אלמלא החרמנות היתה מכאיבה וצורבת לו ופרס לציות לחרמנות הזאת הוא מקבל אורגזמה"....פתאום זה נראה לי ממש דבר נאלח סקס. בכול מקרה שמתי לב שאין לי מוטבציה בכלל לחיים אם אין לי סקס,אהבה,וכסף . . נכון לאותה התקופה. לאחר שבאתי במגע עם מספר תרופות, לאחת היתה אפשרות בלתי רגילה לדכא תיאבון מיני, עד כדי כך שפין יכול להיראות כאל סתם אצבע, וזרימה כאל נגיד רוק פשוט ותו לא ואז הצלחתי לעשות הפרד ומשול ברגשות שלי עכשיו כשאין לי צורך בסקס נשאר רק הצורך בזוגיות. . . לאחר תקופה מסויימת שמעתי על פירמידת הצרכים של אברהם מאסלו: http://images.google.co.il/images?hl=iw&source=hp&q=%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D+%D7%9E%D7%90%D7%A1%D7%9C%D7%95&gbv=2&aq=f&oq= אני מבין שהיא לא תמיד עובדת, כי יש אנשים שעל מנת להגשים את השאיפות שלהם מוכנים לוותר על חלק מן הצרכים שלהם או לפחות להתאפק. אז ראיתי בעצם שמה שאני חווה קיים, והצורך בסקס הוא בשלב הראשון של הפירמידה, והצורך באהבה הוא בשלב השלישי. אבל זה מסובך מאוד בקהילה שלנו למצוא אהבה...זה גם תלות...במיוחד מרגישים את זה בלילות. אז בעצם על מנת להשיג מוטיבציה אני פשוט רוצה לבטל צרכים מסויימים אצלי, ככה שאוכל להתפנות למדרגות ושלבים אחרים בחיים עד שהגיע לשאיפות שלי. .(אני לא יודע אם זה אפשרי) זה בגלל שאני לא רוצה להתפרפר בין מאות גברים ולתת לדחף המיני שלי לנהל לי את החיים- ובסוף אצטער על זה, ואהבה קשה מאוד למצוא מהרבה סיבות כאשר אתה הומו.

לקריאה נוספת והעמקה
30/01/2010 | 22:00 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום יוגב, אני מצטער לקרוא על אכזבותיך והחוויות הקשות שעברת. יש מידה רבה של אמת שגייז נאלצים לעיתים קרובות לעבור דרך יחסי מין כדי להגיע לקשר. חלק, אגב, מסוגלים ליהנות מכך ואצל רובם הסקס נמשך יותר מעשר דקות. מכאן ועד דיכוי הדחף המיני בכוח הדרך ארוכה ונראה שאתה חווה דברים בעוצמות גבוהות מאוד. אני לא חושב שהכרחי לעבור את מה שעברת כדי להגיע לקשר. יש לי מטופלים שמודיעים מראש לדייט שלהם שהם לא נכנסים למיטה בפגישה ראשונה. מה שיותר נראה לי חשוב זה לבדוק אם יש בינך ובין ה"מועמדים" לקשר שפה משותפת בשיחה. דמיון בין בני זוג נמצא במחקרים רבים כנבאי הראשון בחשיבותו בסיכויי הקשר לשרוד. אין ספק שהדרך לקשר ארוכה וקשה, בחלק גדול מהמקרים, וגם הקשר עצמו אינו נטול קשיים. אפשרות נוספת היא להשתייך לאיזה חוג או קבוצת גייז (למשל, MGAY באוני' ת"א) שבה יתאפשר לך ולאחרים להכיר זה את זה על ההיבטים השונים באישיותם ולא רק דרך מסלול המראה החיצוני, כפי שהדבר נעשה באתר הכרויות. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

30/01/2010 | 23:10 | מאת: יוגב

אין דרך להוציא את הצורך בזוגיות על ידי תרופות בלי לפגוע במוטיבציה? אני גם חושב שזו דרך יותר טובה ובריאה למצוא אהבה על ידי חוגים וקבוצות של גייז, ככה רואים את הבן אדם באור היום ולא באיזה סימטה אפלה באתר הכרויות, יש אפשרות להתידד ולא מיד להפוך לחברים אינטימים, יש אפשרות לבחון את האדם לפני. וגם שיש יותר מדי אופציות פשוט מזפזפים מלא וקשרים קצרים לא באמת משמעותים, ככה שנמצאים בחדר עם מספר מסוים של אנשים כל האנרגיות לאהבה מרוכזות באחד ולא נפרשות לאלף אופציות באתר הכרויות(הרי בתכלס לא איכפת לי גם שבן הזוג שלי אהיה קרפדה העיקר שאני אחשוב וארגיש שאני אוהב אותו בכול ליביו וזה יהיה הדדי:)

30/01/2010 | 23:14 | מאת: יוגב

מאיזה גיל הדחף המיני והצורך בזוגיות יורד?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים