טיפול זוגי גאה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

31/05/2009 | 12:05 | מאת: אחד מהשניים

שלום רב לך גידי, אנו נמצאים בזוגיות גאה קצת יותר משלוש שנים, חיים יחד ומנהלים משק בית משותף. שנינו מרגישים שאנחנו זקוקים לטיפול זוגי בגלל ריבים חוזרים ונשנים, שלרוב נסובים סביב אותם הנושאים וכן בשל תחרויתיות והענשה אחד של השני. נוסף על כך אני חושב ששנינו אוהבים אחד את השני ומעריכים זה את זה אך עדיין קיימת השאלה האם אנו באמת מתאימים ובאמת מסבים אושר זה לזה - את כל אלו נרצה לברר בטיפול אצל גורם אובייקטיבי ומנוסה. קראתי מאמרך שעסק בחסרונות של טיפול אצל מטפל שאינו מן הקהילה ואני שואל באיזו מסגרת אתה חושב שכדאי לנו לבצע את הטיפול? האם אתה יכול להמליץ על מספר מטפלים בעלי נסיון וכן האם אתה מטפל בזוגות בעצמך? ראוי לציין שגם לנושא הכלכלי יש חשיבות ולכן אם קיימת מסגרת שמעניקה סיבסוד כלשהו (כגון קופ"ח) הרי שזה עדיף. בתודה מראש ובברכה, אחד מהשניים.

לקריאה נוספת והעמקה
31/05/2009 | 18:11 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום אחד מהשניים, לפי תיאוריך, קיימת ביניכם אהבה ולכן הפרוגנוזה של טיפול זוגי טובה, לדעתי. ריבים בזוגיות מבטאים, במקרים רבים, צורך של אחד הצדדים או שניהם במרחב (space) ויש לבדוק נושא זה בטיפול. מה שמדאיג יותר הוא מה שאתה מתאר כהענשה ותחרותיות. למיטב ידיעתי, הטיפולים המסובסדים בביטוחים המשלימים של קופות החולים אינם כוללים טיפולים זוגיים. בחלק מהקופות הגמול הכספי שמקבל המטפל נמוך ברמה שהוא מעורר תהיות איזה מטפלים מוכנים לעבוד בתנאים כאלה. יש בוודאי מטפלים זוגיים סטרייטים שמכירים מספיק את הנורמות בקהילה ההומו-לסבית ולנהל את הטיפול בהתאם, אך קשה מאוד לדעת זאת מראש. אני עצמי אכן מטפל בזוגות. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

02/06/2009 | 10:49 | מאת: אביב

"למיטב ידיעתי, הטיפולים המסובסדים בביטוחים המשלימים של קופות החולים אינם כוללים טיפולים זוגיים. בחלק מהקופות הגמול הכספי שמקבל המטפל נמוך ברמה שהוא מעורר תהיות איזה מטפלים מוכנים לעבוד בתנאים כאלה" אהבתי את הניסוח הפוליטקלי קורקט... הייתי אצל שתי מטפלות מטעם קופת החולים וזו היתה חוויה מאד לא נעימה. היתה לי תחושה שמטפלת בי במקרה אחד פקידת סעד של ביטוח לאומי ובמקרה אחר מורה למלאכה או משהו כזה ויש לי כבוד לשלושת המקצועות. שלא לדבר על כך שדרוש מטפל מיוחד שמקבל נטיה מינית.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים