פדופיליה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

25/09/2008 | 00:13 | מאת: דוד

שלום, רציתי לדעת מה יחס הפסיכולוגיה כלפי פדופיליה (המשיכה, לא המעשה). אני נמשך לילדים (בנים) בגילאי 10-13 (ואני לא אנס!!!! וגם לא פושע...) אגב, אני אשמח גם לקבל תגובות מאנשים שחושבים שיש להם מה להגיד.... דוד (שם בדוי)

לקריאה נוספת והעמקה
25/09/2008 | 00:51 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום דוד, פדופיליה היא אחת הפאראפיליות, כלומר, משיכה מינית לאובייקטים לא מקובלים. בשפה עממית יותר, זו נחשבת סטייה מינית שהיא הפרעה נפשית. קיימות צורות טיפול שונות בבעיה, כאשר הדגש הוא על פיתוח מיומנויות לשליטה עצמית, בין אם אלו מיומנויות התנהגותיות ובין אם מדובר בעידון היצר המיני כך שיוכל להתממש עם בחורים שעברו את גיל ההסכמה ונראים נעריים מספיק. במילים אחרות, שתוכל למצוא פשרה מציאותית שתאפשר לך ולסביבה לחיות בשלום. ניתן גם לחשוב על עידון המשיכה לילדים דווקא לחיבה אפלטונית כלפיהם במסגרת עבודה טיפולית כלשהי איתם - כל זאת, כמובן, בצד רכישת שליטה עצמית ביצר. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com/shrink-friendly

05/10/2008 | 10:55 | מאת: דוד

כמה שאלות לי אליך בקשר לדברים הנ"ל: כתבת ש"פדופיליה היא משיכה מינית לאובייקטים לא מקובלים",האם המושג "מקובלים" זה הוא עניין של מוסכמה חברתית? כי פעם הומוסקסואליות היתה משהו לא מקובל ואם כן אולי זה שאלה של זמן עד שגם משיכה לילדים תהייה מקובלת? שאלתי השניה,מדוע הומוסקסואליות לא נחשבת להפרעה נפשית?מקובל לאמר שהמשיכה לגברים היא כתוצאה של גן מסויים המשפיע על המשיכה,אז מדוע להגיד שמי שנמשך לגבר בגיל 13 הוא בעל בעיה נפשית ואם הוא נמשך לגבר מבוגר בשנתיים או שלש כבר זה משהו פיזי-גנטי? על פניו זה נשמע קצת אבסורדי.עד היכן הן משפיע ומהיכן זה רק הנפש??? במיוחד שאתה כותב שניתן לעשות שינוי בענין הגיל ואז הבעיה הנפשית נפתרת אולם אז מה?מה מתרחש אז בנושא הגנטי? פתאום נהפכים להומואים? ועוד שאלה,אם פדופיליה היא רק עניין של הפרעה נפשית,מדוע אי אפשר לפתור אותה לגמרי בטיפול פסיכולוגי ולהפוך לסטרייט? והשאלה הכי קשה מהכל,מדוע לא לעודד את הפנטזיות והאוננות על ילדים כמו שמעודדים הומוסקסואליות,ולהילחם בניצול של קטינים כיוון שאינם ברי הסכמה? אולי שהפדופיל יעבור טיפול שיעזור לו להתגבר על הניצול ועל השימוש לרעה בכוחו ועליונותו(-כמו כל גבר שצריך לשמור על עצמו לא לאנוס או להטריד בנות שהם לעיתים יותר חלשות) אולם מאידך נעודד את עצם הנטיה?? אודה לך מאוד על תשובות כנות כיוון שאני מאוד מבולבל עם עצמי ואינני יודע כיצד להנחות את עצמי מבחינה מוסרית אנושית,יש לי יותר מידי סתירות בהבנת ההבדלים.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים