תוהה

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

27/10/2007 | 16:22 | מאת: מתוקה אחת

אני מתרשמת מאוד מהחידוש וההפתעה וההגיון של השיטה. מימי לא הייתי ממש רזה אבל גם לא ממש שמנה. מעולם לא העמסתי באכילה כמויות קיצוניות אך צורת האכילה לא הייתה נורמלית לחלוטין - נורמלית הכוונה לאכילה של התחשבות בגוף. הייתי ואני עודני אוכלת מאוד מהר עם התקפים של אכילה מכל הבא ליד. מזה 26 שנים יש לי סוכרת סוג 2. הייתי מאוד קשה לאיזון אבל כיום אני מאוזנת מצוין. זאת בטיפול עם תרופות ואינסולין - זריקות 4 פעמים ביום ואם יש צורך גם יותר. מאז אני מטופלת באינסולין עליתי 20 !!! ק"ג במשקל. ולשאלתי - איך אני יכולה במצבי ליישם את שיטתכם?

לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2007 | 07:36 | מאת: בלה אגמון

שלום רב לך. ראשית , תודה על המחמאות. שיטתנו מבוססת על הקשבה לגוף ומילוי כל הצרכים שלו ביולוגיים ופסיכולוגיים. הקושי אצלך הוא שגופך מאוזן עכשיו עם תרופות ואנסולין, מה שמחייב פיקוח הדוק ביותר על כל מזון שנכנס לתוכו והתחשבות מלאה בתרופות ואנסולין שאת לוקחת. אני אמנם כבר די הרבה זמן לא טיפלתי בחולי סכרת המאוזנים באנסולין ,אבל אני יודעת שנדרשת הקפדה רבה על איזון תזונתי, מה שאומר שחשוב מאד לדבוק בתפריט שהותאם לך אישית. עליה במשקל בעקבות הזרקת אינסולין היא תופעה מוכרת ומצערת, אולם נראה לי שבמערכת השיקולים שעליך לקבל חשוב לראות אפה יגרם הכי פחות נזק. חוסר איזון של סכרת עלול לגרום לנזקים קשים ביותר בכל מערכות הגוף ולכן, גם אם מה שאת עושה כיום גרם לך להשמנה, עליך להמשיך בכך היות והגעת לאיזון מיוחל - דבר שהוא לגמרה לא מובן מאליו. לפי תפיסתי שימוש בגישה שלנו יהיה קצת בעייתי במצב שלך היות ועליך לדבוק בתפריט חיצוני שהותאם עבורך. גישת הרזיה ללא דיאטה בהחלט מתאמה לחולי סכרת אבל לא לחולים הזקוקים לאיזון מאד קפדני כמוך. במצב זה, אין מנוס מלהיות תחת פיקוח של דיאטנית קלינית טובה ,המתמחה בטיפול בסכרתיים שמטופלים תרופתית ועם אנסולין. אגב גם למשל לחולי כליות הזקוקים לדיאטה עם הקפדה רבה על המנעות מרכיבי מזון רבים הייתי ממליצה להיות תחת פיקוח של דיאטנית המתמחה בטיפול כלייתי. מקווה שיש לך דיאטנית טובה שאת סומכת עליה . מאחלת לך המון הצלחה והמשך איזון פנימי וחיצוני. בלה

28/10/2007 | 10:18 | מאת: תוהה

בלה יקרה, אני כל-כך מודה לך! כל הזמן אני מתהלכת בהרגשה שאני אשמה בעליות במשקל ואולי אינני עושה מספיק למען מטרה זו. מה שלא ציינתי שגם בפעילות גופנית אני מוגבלת מסיבות פיסיות. לכן אני מרגישה כל הזמן שאני לא בסדר, למרות האיזון המצויין, שאני מאוד גאה בו. מה שעורר אותי לפנות אליכן הוא שפתאום גיליתי שאני אוכלת ארוחות גם כשאינני רעבה - כי צריך לקחת אינסולין. היות ואני מטופלת גם כאינסולין ארוך טווח ואת האינסולין הקצר אני לוקחת רק כשאני אוכלת, הבנתי שאם לא אוכל ולא אזריק והארוחה תדחה זה רק לטובתי. וכך, בתהליך של חודשים רבים, הגעתי להכרה בצורך של גופי למזון הנכון בזמן הנכון ויחד עם זה האיזון בכל זאת נשמר. כך שבעצם אני קצת מיישמת את שיטתכן, למרות שאין לי ברירה ואני צריכה להקשיב גם לתרופות שנכנסות לגופי. חשבתי שזאת תהיה התשובה לפניתי ואני חייבת לציין שנתת לי המון עידוד וכוח להמשיך במה שאני עושה, מה עוד שאני מצליחה לשמור על משקל כמעט יציכ, אמנם גבוה שזה כנראה המחיר של הסוכרת. ישר כוח! עזרתכן לכל פונה ראויה לציון והערכה.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה