BMI גבולי

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

15/09/2007 | 00:27 | מאת: נטשה

שלום לכולם! אני 1.65 ומשקלי 63 ק"ג. ה- BMI שלי הוא 23 שנחשב לתקין אבל זה לא נראה כך. אני לובשת מכנסיים במידה 40 וקשה לי להשיג מכנסיים במידה זו בחנויות כמו קסטרו ורנואר שאמורות להתאים לבחורות בגילי- 22. האם אני צריכה להוריד במשקל בכל זאת?

לקריאה נוספת והעמקה
15/09/2007 | 12:35 | מאת: לאה פינטו

שלום נטשה את נוגעת בנקודה חשובה מאוד. נקודה הנמצאת בפער שבין המציאות האובייקטיבית לבין הפנטזיה הסובייקטיבית. נקודה הנמצאת בפער בין תרבות המכבדת את הגוף לבין תרבות המכבדת את הבד. איזו תרבות את רוצה ומוכנה לקנות? ובעבור מה? נטשה יקרה, מעצבי חברות האופנה אינם אושיות בריאותיות ואינם קובעים את הסטנדרדים למימדי הגוף הבריא....אלא אם כן, תבחרי לתת להם את הסמכות הזו. את מזכירה לי סיפור אישי, לפני כשנתיים החלטתי שאינני רוכשת יותר ביגוד של אחת מחברות האופנה הידועות. מדוע? הבנתי שכדי להרגיש נוח ולהראות יפה בגופיות שלהם, עלי לעבור ניתוח להגדלת חזה. (ותאמיני לי, לא חסר לי כלום). בתסכולי (הקל, יש לציין) חלפה בראשי המחשבה שאני יכולה לתקן אצל תופרת...ואז קלטתי את פוסטרי הענק של דוגמנית הבית. מה לאמר?! מושלמת. הבנתי שהבגדים נתפרו עבורה וכל שנותר לי הוא לשלם הרבה כסף ולהרגיש רע עם מי שאני. אני, אישית, לא קונה את זה (וגם לא את הגופיה). אינני יודעת מה איתך, אך מקווה שיום אחד תלמדי לכבד את גופך ותלמדי אחרים לכבדו באותה מידה. ה"מושלמת" שהתנוססה על הכרזות (עם כמה טיפולי יופי וקצת פוטושופ), נצפית בעיקר על הכרזות, כמה כאלה את רואה ברחוב? הגוף האנושי האידיאלי אינו נראה כך באמת. אז מה שאת, כמו כל גבר ואשה אחרים, יכולה לעשות זה לקבל החלטה ולעשות בחירה - האם את קונה את התרבות שמתעלמת מאוכלוסית צרכניה על גופם האנושי והבריא או שלא. יש לזה ערך חברתי, בריאותי וכלכלי. בעבר היה נדמה שחנויות הבגדים לנשים נעות בין אופנה לצנומות לאופנה לשמנות - אין אמצע. היום אי אפשר לאמר שזה כך. האמת היא שיותר ויותר חברות מבינות זאת ועם השנים מסתמן איזשהו שינוי במידות. לא אצל כולם אמנם, אך חפשי. חפשי את מה שמתאים לך ולא מה שמתאים ל"מושלמת" שבכרזה. חפשי את המעצבים שמכבדים את גופה של האשה על רב-גוניותו, כפי שהיית רוצה שיכבדו את גופך. חפשי את המעצבים שכשהם עובדים הם מסוגלים לראות אותך, הבחורה הנורמלית, בחזונם. אז לאחר כל הסיפור הארוך הזה, את מבינה שתשובתי לשאלה, האם עלייך לרזות, היא שלילית. אני מתרשמת שסך הכל את מרגישה נוח עם גופך. אלה הן רק חנויות בגדים מסוימות שגורמות לך להרגיש רע. ותרי עליהן, לא על בריאותך. שנה טובה ומאושרת שלך לאה פינטו

15/09/2007 | 21:10 | מאת: נטשה

לאה שלום, ראשית, תודה לך על תגובתך המעניינת. אני מעדיפה לא לתת למעצבי האופנה את הסמכות לקבוע את מה סטנדרטי ומה לא, והרבה פעמים חשבתי לעצמי שכדאי לי להפסיק לקנות בחנויות כמו קסטרו ורנואר (אני בכוונה מציינת שמות) כי איכשהו אני תמיד יוצאת משם מתוסכלת משום שכמעט אף פעם אין שם מכנסיים במידה שלי (רוב המכנסיים שם הם במידות 34-38). אגב, המעצבת של לי קופר שאני לא זוכרת את שמה אמרה ש "40 זו מידה גדולה" למרות שאני מידה 40 והמשקל שלי נחשב תקין. מאז כף רגלי לא דורכת בחנויות של לי קופר. אני רוצה להפסיק לקנות שם, אבל הבעיה היא שהרשתות האלו מאוד פופולריות ואין הרבה חנויות של מעצבים שמסוגלים לראות אותי מחוץ לת"א. אגב, למה מעצבי האופנה רוצים שארגיש רע עם עצמי? שבת שלום וחג שמח, נטשה.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה