הרזיה ושומן

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

11/08/2007 | 12:24 | מאת: טל

אני בן 30 גובה 180 ס"מ משקל 74 ק"ג. מזה כשנה אני משתדל לאכול בריא ולפי חישובים שערכתי אני אוכל בכל יום כמות קלוריות פחות מהנדרש לגוף שלי. בכל זאת אינני יורד במשקל ובנוסף יש לי מצבורי שומן לא קטנים בבטן וביריכיים. אציין שביום יום אני נמצא בתנועה רוב הזמן וכמעט לא יושב, ובנוסף אני מקפיד לבצע הליכה של 30 דקות ביום. מה אפשר לעשות כדי להיפטר מהשומן העודף? תודה רבה

11/08/2007 | 21:42 | מאת: נחשון

קודם כל צריך לעשות ספורט, לא הליכה של 30 דקות ביום, עם כל הכבוד. ספורט זה דופק של יותר מ-120, כאשר רק אחרי 20 דקות פעילות הגוף מתחיל להשתמש באנרגיה מתאי שומן. שנית, אין טעם לספור קלוריות. מי שקצת מבין, אין לזה שום משמעות. אני לא יודע למה אתה מתכוון באומרך שאתה אוכל בריא. מי שאוכל בריא, לא יהיה שמן. נקודה. כאשר לא נותנים לגוף את כל מה שהוא צריך (ומאידך מכניסים לו דברים שהוא ממש לא צריך, ולאו דווקא שומנים ופחמימות), לגוף יש מנגנון חכם המזהה את המצב הזה. מבחינתו הפתח שם למעלה (הפה) לא מספק את הסחורה, ולכן "כדאי" לצבור רזרבות ליום סגריר. זה יקרה גם אם תאכל מעט. זה השומן. לעומת זאת, גוף שמוזן נכון, ומקבל את כל מה שהוא צריך, יודע לפנות מעצמו את כל העודפים, גם אם אתה אוכל יותר ממה שצריך. לכן - בדוק האם אתה באמת אוכל נכון, האם בנוסף לאוכל הנכון אתה לא מכניס יותר מדי שטויות, ותעשה ספורט. אז תרד במשקל, בלי לספור קלוריות.

11/08/2007 | 23:31 | מאת: אתי

אני בת 43 לאחר קיצור קיבה-[טבעת ] הורדתי כ55 ק''ג בשנתיים גובה 1.62 מ' משקל כ62 ק''ג. לאחר פתיחת הטבעת במקצת, עליתי במשקל כ6 ק''ג למרות שלא אכלתי הרבה .ברצוני לשאול אם הגוף כול כך חכם איך קורה שכול מה שאני אוכלת גורם לי להשמין, האם בגלל הטבעת השתנו אצלי תהליכים פיזיולוגים ואם כן איך מצב זה ישפיע על בריאותי בעתיד.

12/08/2007 | 09:21 | מאת: טל

ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת. בדקתי לגבי נושא התזונה הנכונה וזה ממש "ג'ונגל". כל כך הרבה צירופי מזון טובים ולא טובים, מדידות של כמויות אוכל יחסית למשקל הגוף, שעות מומלצות לארוחות ועוד ועוד. זה ממש הופך את התזונה להתעסקות המרכזית בחיי היום יום. אני בחור שעובד כל יום ובמסגרת העבודה מאוד קשה לשמור על כל כללי התזונה הנכונה. רק אציין שאני אוכל רק אוכל טבעי או מבושל, בלי מלח, סוכר שמן נשנושים חטיפים, שופ דבר קנוי או משקיות. את האוכל אני מבשל או אופה בעצמי כך שאני שולט במרכיבים. אבל לפי מה שקראתי גם זה לא מספיק כי זה תלוי בצירופי המזון, בשעות ועוד פרמטרים. איך יוצאים מזה בצורה הפשוטה היעילה והטבעית ביותר?

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה