בעיה אחרת

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

11/04/2007 | 19:38 | מאת: משה כהן

שלום לך לאה! קודם כל אני רוצה להביע את תודתי הרבה אליך בכך שעזרת לי דרך הפורום הזה להוריד במשקל, אומנם אני רק בתחילת הדרך אבל כמו שאמרת (אם את זוכרת) שהתהליך הוא ארוך, אני כבר מתחיל לראות תוצאות וזה בהחלט נותן לי את המוטיבזיה להמשיך!! כעת יש לי בעיה אחרת ואני מאוד מקווה שתעזרי לי בה, בעוד חודש וחצי אני צריך לעבור ניתוח בלסת. חלק מהניתוח כרוך בכך שסוגרים לי את הלסת למשך חודש וחצי ואני יכול לאכול רק אוכל נוזלי ולשתות, וידוע לי שבמשך כל הזמן הזה אני יכול להוריד במינימום 5 קילו, מה שטוב, אבל לפי מה שאני יודע כשאני אוכל לאכול אוכל מוצק אני ישמין את הכל בחזרה ואפילו יותר.. (שוב פעם לפי מה שאני יודע ויכול להיות שאני טועה..) אבקש את עזרתך בעניין. בתודה מראש, משה.

12/04/2007 | 08:56 | מאת: לאה פינטו

איזה כיף לפגוש אותך שוב ועם בשורות כ"כ אופטימיות. טוב אתה עושה כשאתה בוחר להתמקד בהיבטים החיוביים של השינוי שאתה עושה ולא בהיבטים שיכולים להיות מתסכלים (כמו משך זמן התהליך), וטוב שיש לך זמן וסבלנות כלפי עצמך וכלפי גופך. יישר כח. אז לפני הכל, איחולי הצלחה בניתוח. ועתה לשאלתך. משה, גופך אינו מכיר את המושגים "מוצק" "נוזלי" בדיוק כמו שאינו מכיר "פיצה" או "חסה" - כשהמזון מגיע למערכת העיכול המרכזית והתחתונה (הווה אומר מהקיבה ומטה, שם מתרחשים תהליכי הפירוק המהותיים ותהליכי הספיגה לדם, לגוף), הוא מקבל צורה אחרת לחלוטין הוא הופך לרכיבים. כך החלב, לדוגמא, שהוא מזון נוזלי בקיבה שלנו הוא: מים, חלבונים שהופכים לפפטידים, סוכרים (מסוג לקטוז) שומנים בצורת חומצות שומן, כולסטרול וויטמינים (A, D וכ"ו). לחלבונים, לשומנים ולסוכרים יש גם ערך קלורי והגוף שלך יודע לכמת אותו. מבחינתו הוא קיבל תכולה אנרגטית וזה פחות משנה אם היא הגיעה מסטייק או ממוצר מרוסק בעל תכולה גבוהה של מים. כשניהלתי את מערך התזונה והדיאטה באחד מבתי החולים, טיפלנו באנשים שהיו ניזונים בהזנה אינטראלית (זהי הזנה שנעשית באמצעות צינור ישירות לקיבה. ההזנה היא נוזלית, כמובן. ובאמצעותה, במקרים מסוימים בהם חשבנו שזה נכון, גרמנו לאנשים להשמין. עם "נוזלים". יש מי שיגיד לך שמילק-שייק זה משמין, הוא הרי גם נוזלי ואילו חסה שהיא מוצקה "מרזה". מה שיכול לגרום לנו להשמין או לרזות אינו קשור למוצק או לנוזלי. אלא לתכולה האנרגטית של ההזנה עצמה, ביחס לצורכי הגוף.. אינני יודעת מה לקחת מדבריי בפעם הקודמת ושהיה לך לעזר, אך מה שחשוב לזכור זה לתת לגוף לנווט את האכילה (של מוצקים, נוזליים, זה ממש לא משנה) ולהיות ערים לסיגנליו. בהצלחה ואשמח לשמוע ממך בהמשך. שלך לאה פינטו

16/04/2007 | 15:20 | מאת: מבולבלת

דיברת על זה שהגוף מכמת את הקלוריות של מזון מסויים, אז למה פיצה, למשל שהיא הרבה יותר קלוריות ממנת לחם אחת היא פחות משביעה מהלחם, הרי אם יש יותר קלוריות, זאת אומרת שיש יותר אנרגיה, לא כך? תודה, המבולבלת.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה