שלום , אשמח מאוד לקבל תשובה או עזרה:

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

19/09/2017 | 01:53 | מאת: ירדן

אני מאוד אוהב אוכל ,ובכמה חודשים אחרונים של תרגול עצמי עם שובע ורעב,באמת אני מרגיש את המקום של השובע ובאמת מרגיש שאוכל מעברו הוא קצת מיותר ולא ככ כיפי יותר באכילה. אם זה היה ככה זה היה מושלם עבורי,אבל,קלטתי חברים רזים שלי שלפעמים מסיימים ארוחה ואומרים שהם מפוצצים ואכלו הרבה. וזה בכלל לא מסתדר לי עם התרגול שעשיתי עד עכשיו לגבי השובע ומתי לעצור בשובע. אני מחפש (אם יש) תשובה חותכת או דוגמאות או משהוא בסגנון שיעזור לי להבין אז מתי זה בסדר ומתי לא בסדר לאכול עוד . כי אני יכול להפוך את זה לקיצון האחר ולרצות ולאכול כל פעם מעבר לשובע כי תמיד האוכל נשאר טעים מבחינתי. מה שגרם לי לעצור עד עכשיו זה השובע והידיעה שאני יכול לאכול הכל מהכל גם מחר. אז למה ,או איך אפשר לגרום לי להיות בסדר עם העובדה שיש מלא דברים טעימים מולי כל הזמן וברוב הפעמים לבחור באופן טבעי שלא לאכול למרות שהאוכל נשאר לי טעים. וכמו שכתבתי ,אם זו הייתה אקסיומה אז לא הייתה לי בעיה אבל אני מבין שזו לא. אז מתי יודעים או בוחרים ששובע פיזי בבטן או הנאה ירודה יותר מהאוכל כשכבר לא רעבים ,הם לא אילו שיגרמו לי להפסיק לאכול במצב נתון כלשהוא,וזה יכול להיות מסעדה ,סרט או יציאה עם חברים. זה אולי תלוי בזמינות האוכל הספציפי המסויים שיש מולי,או שכמה בא לי המתוק או המלוח הספציפי שיש מולי,או אולי כמה זמן לא אכלתי משהוא מסויים? תודה רבה רבה!!!!!! מצטער על אור השאלה מראש:)

19/09/2017 | 09:34 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

אתה מרגיש את הרעב והשובע שלך. אתה כבר למדת מתי לאכול ומתי להפסיק. אז בבקשה אל תשווה עם אחרים. אתה לא יודע אף פעם איך אנשים אחרים מגיעים לארוחה, מה אכלו קודם, כמה הם רעבים , האם הם עוצרים בשובע? ולכן אין פה בכלל מקום להשוואה. כשהאוכל זמין, נגיש, חברתי, יותר קשה לך לעצור. כי אתה לא מקשיב לצרכים שלך, אלא "נסחף" עם צרכים של אנשים אחרים. האוכל תמיד נשאר טעים. תהיה נאמן למה שאתה מרגיש. זאת האקסיומה. אם לאורך זמן, אתה לא מצליח לעשות את זה, כדאי אולי שנפגש לכמה ייעוצים כדי לעזור לך למצוא את האקסיומה שלך. אנחנו לא רובוטים ולכל אחד יש צרכים אחרים.למשקל אין כאן תפקיד. גם "רזים " אוכלים מעבר לשובע. הם כנראה עושים את זה פחות פעמים , ולכן זה לא משפיע על המשקל שלהם.

20/09/2017 | 21:20 | מאת: ירדן

אם יש דוגמאות למתי זה נורמלי או אולי בכלל זה באמת משהוא פיזי שפתאום עוד חתיכה מהעודה נגיד באה בטוב ,ולא יפריע לי ככ שאני אוכל מעבר לשובע ופעמים אחרות לא. אני משער שזה לא קשור לכמה האוכל טעים או מיוחד . אז יש איזשהוא הסבר ,שוב,אולי פיזיולוגי למתי כן אוכלים מעבר לשובע? זה תלוי במה? תודה רבה

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה