פטריה
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי אלן, אני כמעט בטוחה שיש לי פטריה בפטמות - הן אדומות, כואבות לי מאוד בהנקה ובין ההנקות, הכאב לא עובר כבר שבועיים (מאחרי הלידה), החזה מגרד לי לעיתים קרובות, ואציין כי מיד אחרי הלידה קיבלתי אנטיביוטיקה זינט לשבוע עקב דלקת בשתן - דבר שהבנתי שיכול לגרום לפטריה. איפה עלי להיבדק ומה הטיפול הטוב ביותר לפטריה? אם תוכלי להמליץ לי על תרופה מסויימת או טיפול אלטרנטיבי? מודה לך מאוד.
היי סיגל, אין כמעט פטרייה בפיטמות אם אין לתינוק/ת פטרייה בפה. כדאי לך להסתכל אל תוך הפה על הלשון אחורנית. אם יש שכבה לבנה עוד לפני האכלה אז יש לתינוק פטרייה. הטיפול צריך להיות גם בפה וגם בפיטמות בו זמנית. אחרת זה תמיד יחזור. אם אין לתינוק פטרייה אין דרך אחרת שפטרייה תגיע אל הפיטמות. ואז אני מציעה ללכת אפילו לרופא עור לבחון איזה טיפול צריך. אים אין כל פטרייה, חיידק או דלקת אז אולי בכל זאת התנוחה שלך לא מאפשרת הנקה ללא כאבים ושפשוף ואז כדאי לבוא לקליניקה לקבל עזרה. אם את מאזור המרכז את מוזמנת ל-מ.מ.ש. עלות פחות מביקור פרטני. www.mamash.org.il בברכה אלן