אי פיריון לא ברור.. מתוסכלת......

דיון מתוך פורום  הריון ולידה

14/10/2019 | 18:50 | מאת: מעיין

שלום, אני ובעלי מנסים להיכנס להיריון כבר שנה. אני בת 29 והוא בן 30. עברתי כמה סבבים של הורמונים לצערי ללא הצלחה. מחזור לא ממש סדיר, אבל כן מקבלת בכל חודש. בין 28-35 ימים. פרופיל הורמונאלי תקין, צילום רחם תקין ובדיקת זרע תקינה. אין הסבר ברור לבעיית הפיריון שלנו. ווסת אחרונה 25.9, הרגשתי כאבים באיזור שחלה מצד ימין והמון הפרשות פוריות, ביום ה 16 לווסת ביצעתי בדיקת דם אסטרדיול 79.37 פרוגסטרון 2 א. האם תוצאות אלה מעידות על ביוץ קרוב? קיימנו יחסיים בימים ה15 , 17, 19 ב. מאתמול אני מרגישה כאבים בחזה , החזה רגיש, וכאבי מחזור עמומים מאוד. לא בדיוק כאבי מחזור , דומה "ורחוק". האם זה אומר שהמחזור מתקרב? או שזה גם יכול להיות היריון? ג. בלוטת התריס שלי לא הייתה מאוזנת. ובשל כך התחלתי כדורים לאזן אותה. כרגע היא מאוזנת. האם זה משהו שיכול לשפר את הסיכויים שלי? תודה רבה ומועדים לשמחה

לקריאה נוספת והעמקה
15/10/2019 | 12:13 | מאת: ד"ר אפרת ברנע לוי

שלום מעיין, בחלק גדול מהזוגות שמתמודדים עם קושי בכניסה להריון, לא נמצא גורם מסביר. עושה רושם שביצעת את הבדיקות הדרושות כחלק מהברור. לגבי שאלותייך.. 1. חסרה תוצאת רמת LH. אך גם בלעדיה ניתן לומר שהתוצאות שרשמת לא ככ מתאימות למועד הביוץ. מבדיקת הורמונים יחידה לא ניתן להסיק מתי הוא כן היה/יהיה. 2. מתלונותייך לא ניתן לקבוע אם מדובר בתופעות הקשורות בווסת/ביוץ/הריון. כל האופציות אפשריות ויש להמתין למועד הווסת המשוער ורק אז ניתן יהיה לדעת.. 3. טוב שאת מטפלת בחוסר האיזון בבלוטת התריס. חוסר איזון משמעותי יכול לפגוע בסיכוי להרות ולגרום לסיבוכי הריון. איני יודעת איזה טיפולים עשית עד כה אולם אם יש קושי בזיהוי מועד הביוץ ניתן לעשות מעקב ביוץ בייתי או לחילופין מעקב זקיקים בUS (עם/בלי מעקב הורמונלי במקביל). ישנם מגוון טיפולים אפשריים - פני לרופא המטפל שלך כדי שיסביר לך על האפשרויות השונות. בהצלחה!

15/10/2019 | 14:26 | מאת: ד"ר אירה רבינוביץ

שלום מעיין סביב הביוץ ישנה עליה של אסטרוגן שמגיע לערך של מאות בדרך כלל ולאחריו ישנה ירידה בערכים פרוגסטרון בדרך כלל נמוך לפני הביוץ ואז עולה אחריו מתוצאה בודדת בלי תמונה של אולטרסאונד קשה לי לומר אם הביוץ התרחש כבר. הסימפטומים שאת מתארת אינם אינדיקציה לכלום ולא ניתן להסתמך על פיהם לגבי מרחק והווסת או קיום הריון איזון בלוטת התריס חשוב להריון צעיר, בלוטה לא מאוזנת יכולה להשפיע גם על פריון וגם על התפתחות העובר. רצוי במקרה כזה להיות בבירור דרך רופא פריון. בהצלחה!

מנהלי פורום הריון ולידה